Πότε δεν πρέπει να κάνεις γυμναστική

Η γυμναστική και η άθληση είναι κάτι που μπορούμε να κάνουμε οποιαδήποτε ώρα της ημέρας, ή μήπως όχι. Υπάρχουν κι εκείνες οι ώρες που δεν πρέπει με τίποτα να κάνουμε να ασκούμαστε.

Όταν είμαστε θυμωμένοι ή πολύ στεναχωρημένοι καλό θα ήταν να αποφύγουμε την άσκηση. Η ψυχική αυτή κατάσταση αυξάνει, για την ακρίβεια διπλασιάζει τον κίνδυνο εμφράγματος ενώ αν έχουμε και τα δυο αυτά συναισθήματα σε συνδυασμό με σωματική κόπωση τριπλασιάζουμε τον κίνδυνο.

Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου ΜακΜάστερ στον Καναδά που έγινε στα πλαίσια διεθνούς μελέτης Intreheart, έδειξε πως όταν ένα άτομο είναι κουρασμένο σωματικά και ταυτόχρονα έχει έντονη συναισθηματική φόρτιση αυξάνει ραγδαία τον κίνδυνο να πάθει έμφραγμα ακόμα και σε διάστημα μίας ώρας μετά την άσκηση.

Οι έρευνα έγινε σε 12.461 άτομα με μέσο όρο ηλικίας τα 58 χρόνια που είχαν υποστεί ήδη έμφραγμα και προέρχονταν από 52 χώρες. Οι συμμετέχοντες απάντησαν σε ερωτηματολόγια σχετικά με τις συνθήκες που βρίσκονταν μια ώρα πριν το έμφραγμα. Η μελέτη δείχνει ότι ο θυμός, η στεναχώρια και η σωματική καταπόνηση φαίνονται να αυξάνουν ανεξάρτητα τον κίνδυνο εμφράγματος, πέρα από άλλους παράγοντες κινδύνου, όπως η ηλικία, το κάπνισμα, η παχυσαρκία, η υπέρταση κ.α.

Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τόσο η ακραία συναισθηματική πίεση, όσο και η σωματική, έχουν παρεμφερή επίπτωση στο σώμα, αυξάνοντας την αρτηριακή πίεση και τους καρδιακούς παλμούς και μειώνοντας τη ροή του αίματος προς την καρδιά.Οι επιστήμονες πάντως διευκρίνισαν ότι η μελέτη τους δεν ακυρώνει τα καρδιαγγειακά οφέλη από την τακτική σωματική άσκηση. Απλώς, συστήνουν να μην κάνετε πολύ εντατική άσκηση και να μην πιέζεται πολύ τον εαυτό σας όταν έχετε βεβαρημένη ψυχολογία.

Χάρτης Γυμναστηρίων

Gimnastirio.gr

Receive the latest news

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Gimnastirio.gr | Copyright 2021 by Master Digital