Αν και οι δίαιτες με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες και με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες μπορούν να σε βοηθήσουν στο αδυνάτισμα, το να κόψεις τους υδατάνθρακες ενώ ασκείσαι αυτό μπορεί να είναι επιζήμιο για σένα, ιδιαίτερα για τους αθλητές αντοχής.

Οι υδατάνθρακες όπως τα φρούτα, τα λαχανικά, το ψωμί και τα ζυμαρικά είναι σημαντικά για τη διατήρηση των αποθεμάτων γλυκογόνου και την παροχή της απαραίτητης ενέργειας στον οργανισμό. Εάν ασκείσαι αυτοί είναι οι 5 λόγοι που πρέπει να τρως τα μακαρόνια σου.

1. Οι υδατάνθρακες είναι η κύρια πηγή ενέργειας

Όταν καταναλώνεις ψωμί, ζυμαρικά και άλλους υδατάνθρακες, το σώμα σου  διασπά αυτά τα τρόφιμα για να δημιουργήσει γλυκόζη. Η γλυκόζη, μια μορφή ζάχαρης, είναι η κύρια πηγή καυσίμων του σώματός σου. Αν δεν καταναλώνεις επαρκείς ποσότητες γλυκόζης δεν θα έχεις αρκετή ενέργεια για να ολοκληρώσεις τις προπονήσεις σου.

2. Οι υδατάνθρακες αναπληρώνουν τις αποθήκες γλυκογόνου

Ένα πιάτο μακαρόνια και μία σαλάτα (με τόνο) είναι ο καλύτερος τρόπος για να ανακάμψεις μετά από μια σκληρή προπόνηση. Μετά από έντονη άσκηση, τα αποθέματα γλυκογόνου στο σώμα σου εξαντλούνται και τα μακαρόνια είναι η καλύτερη πηγή για να το αναπληρώσεις. Για να ανακάμψουν οι μύες σου και να τους εξασφαλίσεις καύσιμα για την επόμενη μέρα, ξαναγέμισε τις αποθήκες γλυκογόνου με την κατανάλωση τροφών πλούσιων σε υδατάνθρακες.

3. Ο εγκέφαλός σου βασίζεται στη γλυκόζη

Ο εγκέφαλός σου αποτελεί μόνο το 2% του συνολικού σωματικού σου βάρους, αλλά καταναλώνει σχεδόν το ένα τρίτο της πρόσληψης θερμίδων. Βασίζεται σχεδόν αποκλειστικά στη γλυκόζη για να λειτουργήσει σωστά. Χωρίς επαρκή κατανάλωση γλυκόζης, μπορεί να νιώθεις υπνηλία, να μην έχεις καλή συγκέντρωση και να χάσεις το κίνητρό σου για να πετύχεις τους στόχους σου.

4. Οι δίαιτες χαμηλών υδατανθράκων δεν είναι ισορροπημένες

Οι υψηλές σε πρωτεΐνες δίαιτες μπορεί να σε βοηθούν να χάσεις γρήγορα βάρος αλλά μόλις εξαντλήσεις και το τελευταίο απόθεμα γλυκογόνου θα έχεις απίστευτες λιγούρες για τρόφιμα γεμάτα υδατάνθρακες.

5. Το pasta party είναι απαραίτητο!

Οι αθλητές αντοχής όπως οι δρομείς μεγάλων αποστάσεων γνωρίζουν καλά πόσο σημαντικοί είναι οι υδατάνθρακες για την ενέργειά τους. Η προετοιμασία των αθλητών πριν τους αγώνες περιλαμβάνει και την κατανάλωση ζυμαρικών και λαχανικών το βράδυ πριν τον αγώνα (το γνωστό σε όλους μας pasta party). Αυτή η μέθοδος, γνωστή και ως υπερπλήρωση υδατανθράκων ή υδατανθράκωση, είναι απαραίτητη για να εξασφαλίσουν ότι το σώμα τους θα ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του αθλήματος. Καλές επιλογές είναι οι υδατάνθρακες χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη όπως τα ζυμαρικά ολικής άλεσης, το κινόα και το καστανό ρύζι.

Πηγή: wefit.gr