Η προθέρμανση αποτελεί θεμελιώδες στοιχείο της άσκησης και διέπεται απο κάποιες αρχές.

Ετσι οι βασικές αρχές της προθέρμανσης είναι:

1. Αύξηση της θερμοκρασίας του σώματος, και προετοιμασία της καρδιάς. Αυτό επιτυγχάνεται με ήπιας μορφής άσκηση όπως περπάτημα, jogging, ποδήλατο, κολύμπι κτλ. διάρκειας 4-10 λεπτών. Ανάλογα με την εξωτερική θερμοκρασία η διάρκεια αυτή διαφοροποιείται. Όταν δηλαδή έχει κρύο, χρειάζεται περισσότερη ώρα για να αυξηθεί η θερμοκρασία σώματος. Αντίθετα σε ημέρες ζέστης, το σώμα ζεσταίνεται πιο γρήγορα.

2. Διατάσεις για τις μεγάλες μυϊκές ομάδες, με σκοπό αφενός την πρόληψη των τραυματισμών των μυών, και αφετέρου την προετοιμασία των αρθρώσεων . Οι έρευνες δείχνουν, ότι όταν οι μύες έχουν υψηλότερη θερμοκρασία, διατείνονται περισσότερο. Επομένως, οι διατάσεις θα πρέπει να πραγματοποιούνται ως επί το πλείστον μετά από τη διαδικασία αύξησης της θερμοκρασίας.

Διάβασε Επίσης