Είναι κατανοητό ότι η περίοδος των Χριστουγέννων έχει ημέρες στις οποίες ξεφεύγουμε από τη καθημερινή ρουτίνα, βγαίνουμε περισσότερο και τρώμε λίγο διαφορετικά…

Tα Χριστούγεννα είναι μόλις κάποιες μέρες μακρυά και η ερώτηση που θέτουν με αγωνία –και κάποιες φορές τρόμο- τα άτομα που προσέχουν τη διατροφή τους είναι: «Τι θα κάνω στις γιορτές;»! Είναι κατανοητό ότι η περίοδος των Χριστουγέννων έχει ημέρες στις οποίες ξεφεύγουμε από τη καθημερινή ρουτίνα, βγαίνουμε περισσότερο και τρώμε λίγο διαφορετικά από τις υπόλοιπες μέρες επισημαίνει η διαιτολόγος διατροφολόγος Εύα Τσάκου και προσθέτει: «Όμως τα Χριστούγεννα και γενικά οι γιορτινές περίοδοι υπάρχουν και θα υπάρχουν για πάντα… Το σημαντικό είναι να τις διαχειριζόμαστε με ισορροπία, χωρίς υπερβολές και με πολλή καλή διάθεση!».

Γι’αυτό μας προτείνει 5 βήματα:

1. Μείνετε ψύχραιμοι! Όπως ανέφερα οι γιορτές πάντα θα υπάρχουν. Σημασία έχει πόσο πολύ σας φοβίζει αυτό που περιμένετε τελικά από τον εαυτό σας… Εάν εξαρχής έχετε το σκεπτικό της αυτοκαταστροφής (θα χάσω τον έλεγχο, θα φάω πολύ, θα πάρω κιλά και φτου πάλι από την αρχή), τότε έχετε περισσότερες πιθανότητες να αυξήσετε τις ποσότητές σας, να καταναλώσετε πολλά γλυκά και να έχετε καθημερινά ένα σύννεφο τύψεων να σας ακολουθεί παντού. Άρα αντιμετωπίστε τις γιορτές, όπως οποιαδήποτε άλλη φυσιολογική ημέρα στο θέμα του φαγητού. Άλλωστε δεν υπάρχει κάτι που να μη μπορείτε να το καταναλώσετε οποιαδήποτε άλλη μέρα του χρόνου!

2. «Οραματιστείτε» από πριν, πως θα κυλήσουν οι γιορτινές μέρες. Έχοντας ένα πλάνο του που θα φάτες και ποιες μέρες, μπορείτε να σκεφτείτε το πως θα φάτε και τι θα καταναλώσετε (τι φαγητά θα επιλέξετε, σε τι ποσότητες, πως θα δομήσετε το πιάτο σας κλπ). Έτσι, έχετε περισσότερες πιθανότητες να διαχειριστείτε αποτελεσματικά τις μέρες αυτές.

3. Τηρήστε τα γεύματά σας. Είναι σημαντικό να συνεχίσετε τα μικρά και συχνά γεύματα και μέσα στις γιορτές. Ακόμα και να ξυπνήσετε αργά, μπορείτε να μετακινήσετε ή να αλλάξετε τα ωράρια των γευμάτων όπως σας βολέυει, με στόχο οι συνολικές θερμίδες της ημέρας να μη διαφοροποιηθούν πολύ. Προσπαθήστε επίσης να τηρήσετε τα ενδιάμεσα, ώστε να αποφύγετε το τσιμπολόγημα λόγω έλλειψης κάποιου μικρογεύματος.

4. Οργάνωση σε ένα πιάτο. Μια απλή και πάντα βοηθητική συμβουλή είναι να τοποθετήσετε τα τρόφιμα που θέλετε να φάτε σε ένα πιάτο! Τοποθετήστε τη σαλάτα της επιλογής σας στο μισό του πιάτου και στο υπόλοιπο τα άλλα τρόφιμα που είναι να καταναλώσετε, όπως πχ κρέας, πατάτες, τυροκαυτερή, κάποιο ορεκτικό κλπ. Έτσι θα μπορέσετε να δομήσετε το φαγητό σας και να βάλετε όρια στην ποσότητα.

5. «Και αύριο μέρα είναι». Αυτές τις ημέρες τείνετε να καταναλώσετε πολύ μεγάλες ποσότητες είτε από φαγητό, είτε από γλυκά. Αφήστε το σκεπτικό του «Όλα ή Τίποτα» στην άκρη. Δε χρειάζεται να τα καταναλώσετε όλα σήμερα, με το σκεπτικό «ας τα φάω όλα να μη τα βλέπω μπροστά μου, αφού ούτως ή άλλως τη χάλασα τη διατροφή μου». Μία μέτρια ποσότητα αποδεδειγμένα θα σας δώσει την ίδια γευστική απόλαυση με μία μεγάλη ποσότητα. Γιατί να μπλέξετε με βαρυστομαχιάσματα και τύψεις;

«Αποσυνδέστε τις γιορτές με την υπερκατανάλωση φαγητού» καταλήγει η κ. Τσάκου «και συνδέστε τις με «υπέρ» σε εκδηλώσεις αγάπης, σε γέλιο, σε χορό και σε βόλτες! Πιστεύω πως αυτά τα «υπέρ» δε θα συνοδεύονται με τύψεις!».

Πηγή: protothema.gr

Διάβασε Επίσης