Κάθε μέρα «βομβαρδιζόμαστε» με διαφημίσεις για τα ιδανικά αθλητικά παπούτσια που μπορούν να μας βοηθήσουν στην καθημερινότητά μας, αλλά και στην άσκηση. Ποια είναι όμως τα κατάλληλα παπούτσια για κάθε είδους γυμναστική που επιλέγει ένας έφηβος;

Τα… ξυπόλητα παπούτσια

Τα τελευταία χρόνια έχει εμφανιστεί ένα νέο trend στα άτομα που ασχολούνται με το τρέξιμο: ειδικά παπούτσια τα οποία μιμούνται κατά κάποιο τρόπο το σχήμα του πέλματος και είναι σαν να περπατούμε ξυπόλυτοι. Δεν προσφέρουν τη στήριξη του κλασικού παπουτσιού για τρέξιμο, οπότε χρειάζονται προσοχή – τουλάχιστον στην αρχή. Για να σιγουρευτείτε πως το σώμα σας θα τα συνηθίσει, ξεκινήστε να τα φοράτε σε μαλακές επιφάνειες, και για τον πρώτο μήνα χρησιμοποιείτε τα σποραδικά. Ξεκινήστε με μισή ώρα χαλαρό τρέξιμο, μία φορά την εβδομάδα, και αυξήστε τη χρήση σταδιακά. Αν νιώσετε πόνο, σταματήστε να τα χρησιμοποιείτε και μιλήστε με τον γιατρό σας.

Πώς θεωρείται καλό ένα παπούτσι για τρέξιμο;

Τα κλασικά παπούτσια για τρέξιμο πρέπει να είναι κατασκευασμένα με τρόπο που να προλαμβάνουν την ολίσθηση, να έχουν χοντρή σόλα για να απορροφά τους κραδασμούς, αλλά και μαξιλαράκι για το μπροστινό μέρος του πέλματος, για να προσφέρει στήριξη σε κάθε βήμα.

Για πεζοπορία;

Αν σας αρέσει να πηγαίνετε για πεζοπορία στο βουνό και σε ανώμαλο έδαφος, θα χρειαστείτε ένα ζευγάρι γερές μπότες. Ψάξτε για μπότες με μεγάλο φάρδος και που είναι μαλακές από μέσα. Πρέπει να υπάρχει στήριξη της πτέρνας και των αστραγάλων.

Το καλύτερο παπούτσι για γυμναστήριο

Αν επιλέγετε να γυμνάζεστε στο γυμναστήριο, θα χρειαστείτε παπούτσια που να μπορούν να αντέξουν μια μεγάλη γκάμα κινήσεων και δραστηριοτήτων, από αερόβια άσκηση, μέχρι ασκήσεις με βάρη. Ψάξτε για αθλητικά παπούτσια που να είναι κατάλληλα για γυμναστήριο, και που προσφέρουν βασική στήριξη στο πόδι.

Αποκλειστικά για αερόβια άσκηση;

Μήπως ασχολείστε με χορό, aerobics ή Zumba; Τότε, τα παπούτσια για τρέξιμο δεν είναι η κατάλληλη επιλογή, καθώς μπορούν να σφίγγουν το πόδι υπερβολικά και να προκαλέσουν τραυματισμούς στο γόνατο ή στον αστράγαλο. Επιλέξτε ειδικά παπούτσια χορού – αν δεν μπορείτε να βρείτε, τότε παπούτσια γυμναστηρίου, αλλά με πιο απαλή σόλα.

Για τους ποδοσφαιριστές;

Αν παίζετε σε σκληρό έδαφος, τα απλά αθλητικά παπούτσια θα κάνουν καλή δουλειά. Αν, όμως, παίζετε σε γρασίδι, ή αν το έδαφος είναι μαλακό ή υγρό, ψάξτε για ειδικά παπούτσια για ποδόσφαιρο, με τα μικρά εξογκώματα από καουτσούκ στη σόλα, τα οποία προλαμβάνουν την ολίσθηση και προστατεύουν τους αστραγάλους.

Παπούτσια για μπάσκετ

Πρέπει να αγοράσετε παπούτσια ειδικά κατασκευασμένα για το γήπεδο του μπάσκετ. Αντέχουν τις πολύ γρήγορες κινήσεις που απαιτούνται στο παρκέ και στηρίζουν ιδιαίτερα τους αστραγάλους. Επιπλέον, τα πλαϊνά τους μέρη είναι σκληρά, για να βοηθήσουν το σώμα να αντέξει τα βήματα και τον ρυθμό της άσκησης.

Πόσο συχνά πρέπει να αλλάζω τα παπούτσια μου;

Πρέπει να αγοράζουμε καινούρια παπούτσια για γυμναστική μία φορά τον χρόνο, τουλάχιστον. Ένας τρόπος για να καταλάβουμε αν χρειαζόμαστε ένα νέο ζευγάρι είναι να κοιτάξουμε τις σόλες τους και να δούμε πόσο έχουν φθαρεί. Αν υπάρχει φθορά στα πλαϊνά ή στη μέση, ήρθε η ώρα για νέα παπούτσια. Επίσης, μια καλή συμβουλή για την αγορά παπουτσιών: πηγαίνετε για ψώνια το βράδυ. Τα πόδια σας θα είναι λογικά λίγο πρησμένα, λόγω της βαρύτητας. Αν τα νέα σας παπούτσια σας κάνουν όταν τα πόδια σας είναι ελαφρώς διογκωμένα, θα σας ταιριάζουν πολύ καλά όταν περπατάτε, τρέχετε ή αθλείστε φορώντας τα.

Και, τέλος, για το περπάτημα;

Όταν περπατάτε για περισσότερα από δέκα με δεκαπέντε λεπτά, μην φοράτε φλατ παπούτσια, σανδάλια ή σαγιονάρες. Δεν προσφέρουν καμία στήριξη και μπορεί να προκαλέσουν φουσκάλες, κάλους, ακόμα και πληγές. Προτιμήστε ελαφριά παπούτσια, με καλό φάρδος, που μπορούν να προσφέρουν ευλυγισία στο πόδι.

Διάβασε Επίσης