Έχεις νιώσει ποτέ ότι αν και αναπνέεις σωστά, τα πόδια σου κουράζονται εύκολα κατά τη διάρκεια του τρεξίματος;

Ακολουθούν μερικές συμβουλές για να βελτιώσεις την τεχνική σου και να τρέχεις πιο γρήγορα!

Τρέξε λιγότερο, αλλά πιο ποιοτικά.

Ένας 20άρης μπορεί να προπονείται κάθε μέρα, να πηγαίνει γυμναστήριο, να βγαίνει το βράδυ και παρ’ όλα αυτά να μην νιώθει κούραση. Ωστόσο, σε ηλικίες πάνω από τα 35-40, έχει παρατηρηθεί ότι τα πάνε καλύτερα με λιγότερες προπονήσεις την εβδομάδα. Αν ανήκεις σε αυτή την κατηγορία, καλό είναι να τρέχεις 4 φορές την εβδομάδα, αλλά πιο ποιοτικά,( διαλειμματικές , tempo run , long run κτλ) . Αυτό διευκολύνει το σώμα σου να αναρρώνει πριν την επόμενη προπόνηση και σου επιτρέπει να τρέχεις πιο γρήγορα και πιο δυνατά.

Προπονήσου ανάλογα με την καθημερινότητά σου.

Αυτό σημαίνει ότι αν είσαι κουρασμένος, είχες μια δύσκολη μέρα στη δουλειά, δεν έχεις κοιμηθεί καλά, δεν μπορεί να προπονείσαι και να πιέζεις τον εαυτό σου να έχει τις ίδιες επιδόσεις με όταν είσαι καλά και ξεκούραστος. Αντίθετα, αν συνεχίσεις να τρέχεις σύμφωνα με τις επιδόσεις σου, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε κουρασμένα πόδια. Δεν είναι κακό οι προπονήσεις να συμβαδίζουν με την καθημερινότητά σου. Άλλες φορές θα είσαι λίγο πιο αργός, άλλες πιο γρήγορος απ’ όσο έχεις φανταστεί!

 «Μπέρδεψε» διαφορετικούς ρυθμούς προπόνησης.

Αν τρέχεις μια συγκεκριμένη διαδρομή, μπορεί αυτή να μην είναι αρκετά δύσκολη, ή πάρα πολύ δύσκολη. Το θέμα είναι ότι κανένα από τα δύο δεν σε βοηθάει να τρέξεις γρηγορότερα και να βελτιωθείς. Βάλε στην προπόνησή σου δύσκολα κομμάτια, μέτρια αλλά και εύκολα. Με αυτόν τον τρόπο θα δώσεις έμφαση στα πάντα και θα βελτιωθείς πραγματικά. Αν θέλεις να τρέχεις πιο γρήγορα, πρέπει να εστιάσεις στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα. Μικρότερες διαδρομές σε γρήγορο τέμπο, αυτό είναι το μυστικό.

Τρέξε αλλά τροφοδότησε τον οργανισμό σου με σύνεση.

Ένας άλλος παράγοντας που οδηγεί στην σωματική κούραση είναι το να τρέχεις πολύ συχνά και να μην δίνεις χρόνο στον οργανισμό σου να αναρρώσει. Πρέπει να υπάρχουν και περίοδοι χωρίς αγώνες ώστε να μπορέσει το σώμα σου να ξεκουραστεί. Σε αντίθετη περίπτωση, καταλήγεις να τρέχεις κουρασμένος και να μην μπορείς να αποδόσεις το 100% των δυνατοτήτων σου. Ακόμα, πρέπει να είσαι σίγουρος ότι τρέφεσαι σωστά και παίρνεις τις σωστές θερμίδες. Χαμηλές θερμιδικά δίαιτες μπορούν να καταπονήσουν το σώμα σου.

Διάβασε Επίσης