Συχνή απορία αθλουμένων. «Πότε να κάνω διάδρομο, πριν ή μετά τα βάρη;». Σύμφωνα με το ACSM (American Council On Sports Medicine)  ένας άνθρωπος για να χάσει βάρος μέσω της γυμναστικής χρειάζεται 5 αερόβιες προπονήσεις, 3 προπονήσεις ενδυνάμωσης και άλλες τρεις ευλιγισίας.Σύνολο 11 προπονήσεις. Αδύνατον ακόμα και για επαγγελματίες αθλητές.

Καταρχάς και μόνο που ένας άνθρωπος επιλέγει να πάει γυμναστήριο αντί να βολεύεται στον καναπέ του, είναι κέρδος.

Υπάρχει η θεωρία ότι η αερόβια άσκηση πριν την προπόνηση ενδυνάμωσης αποδυναμώνει τους μυς. Ισως να ισχύει στους αθλητές του bodybuilding, οι υπόλοιποι όμως ειλικρινά δεν υπάρχει λόγος να προβληματίζεστε με κάτι τέτοιο. 15 λεπτά αερόβια προπόνηση πριν τα βάρη σας προθερμαίνει τους μυς σας για την προπόνηση ενδυνάμωσης που θα επακολουθήσει. Ερευνες έχουν δείξει ότι συνδυάζοντας αερόβια προπόνηση με ρουτίνα μυικής ανάπτυξης αυξάνεται το ενεργειακό κόστος (απλά διατυπωμένο  καίτε περισσότερες θερμίδες). Άλλες έρευνες έχουν δείξει ότι οι καύσεις παραμένουν αυξημένες και μετά την άσκηση αν προηγηθεί αερόβια προπόνηση. Τώρα για όσους  ασχολούνται με κάποιο άθλημα ή με το bodybuilding οι προπονητικές ρουτίνες προσαρμόζονται στις ανάγκες του αθλητή. Εκεί μπορεί να συναντήσετε διαχωρισμό αερόβιας άσκησης και άσκησης για μυική ανάπτυξης.

Οι επαγγελματίες αθλητές επίσης αφιερώνουν έξτρα ώρες για την μυική τους ενδυνάμωση. Αυτές όμως είναι ειδικές κατηγορίες αθλουμένων και δεν υπάρχει κανένας λόγος να μπερδεύεται ο μέσος αθλούμενος με τέτοιου είδους διλλήματα. Αυτό που πρέπει να κάνετε εσείς είναι να είστε ξεκάθαροι στους στόχους , να τους εκφράζετε με σαφήνεια στους γυμναστές. Μετά αφεθείτε στις οδηγίες τους και περιμένετε τα αποτελέσματα!

 

Aπό την Personal Trainer – Διαιτολόγο

    Αλεξάνδρα Κουκουράκη

KOUKOURAKH_2 (1)

www.alexandra-dts.gr

 

 

Διάβασε Επίσης