Μυικοί σπασμοί στα πόδια μετά το τρέξιμο

running outdoor

Ένας σπασμός στα πόδια, που συχνά αναφέρεται κράμπα, είναι το αποτέλεσμα μιας ξαφνικής, συχνά οδυνηρής, συστολής των μυών.

Πολλοί αθλητές, ιδιαίτερα δρομείς, έχουν βιώσει αυτό το φαινόμενο. Ενώ η ακριβής αιτία των σπασμών των ποδιών είναι άγνωστη, η λήψη ορισμένων προληπτικών μέτρων πριν και κατά τη διάρκεια του τρεξίματος μπορεί να τους αποτρέψει. Εάν συνεχίσετε να έχετε σπασμούς στα πόδια μετά από το τρέξιμο, ακόμα κι αν λαμβάνετε τα κατάλληλα προληπτικά μέτρα, συμβουλευτείτε έναν γιατρό.

Αίτια

Παρόλο που οι ειδικοί δεν κατάφεραν να βρουν την ακριβή αιτία, εντοπίστηκαν αρκετοί παράγοντες που συμβάλλουν στους μυϊκούς σπασμούς μετά το τρέξιμο. Η αφυδάτωση και η μυϊκή κόπωση είναι οι πιο συνηθισμένοι παράγοντες που αναφέρονται. Το χαμηλό επίπεδο ηλεκτρολυτών, συμπεριλαμβανομένου του καλίου, του ασβεστίου, του νατρίου και του μαγνησίου, επηρεάζει τον τρόπο σύσπασης των μυών και μπορεί να οδηγήσει σε σπασμούς μετά το τρέξιμο. Σε ορισμένες περιπτώσεις, το νεύρο που ελέγχει τους μύες στα πόδια σας ερεθίζεται και  οδηγεί σε πόνο και σπασμούς.

Πρόληψη

Οι σπασμοί που προκαλούνται από την κόπωση μπορεί να αποφευχθούν με διατάσεις των ποδιών σας για να αυξηθεί η ευελιξία. Ζεστάνετε τους μύες σας πριν το stretching για να αποφύγετε την καταπόνησή τους. Ένα ζέσταμα μπορεί να περιλαμβάνει αρκετά λεπτά τζόκινγκ ή καλλισθενική γυμναστική. Δώστε ρυθμό και αποφύγετε το τρέξιμο στο σημείο που νιώθετε εξαντλημένος ή οι μύες σας πονούν.Για να αποφύγετε τους χαμηλούς ηλεκτρολύτες και την αφυδάτωση, αρχίστε να κάνετε ενυδάτωση την ημέρα πριν τρέξετε και πίνετε 1 με 3 ποτήρια νερό αμέσως πριν. Εάν ετοιμάζεστε για ένα long run, πάρτε μικρές γουλιές νερού κατά τη διάρκεια του τρεξίματος. Πίνετε νερό ή αθλητικό ποτό ενισχυμένο με ηλεκτρολύτες μετά την άσκηση, ειδικά αν έχετε ιδρώσει πολύ. Αποφύγετε να τρέχετε στη θερμότητα για να αποφύγετε την υπερβολική εφίδρωση, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε αφυδάτωση και χαμηλότερα ποσοστά ηλεκτρολυτών.

Θεραπεία

Όταν αισθάνεστε έναν σπασμό που έρχεται μετά το τρέξιμο, σταματήστε οποιαδήποτε δραστηριότητα κάνετε και κάντε διατάσεις και μασάζ τα σπόδια σας μέχρι να απομακρυνθεί. Εάν ο μυς σας είναι σφιχτός, η εφαρμογή θερμότητας μπορεί να σας βοηθήσει να χαλαρώσετε και να μειώσετε τον σπασμό. Ωστόσο, οι καταπονημένοι μύες θα επωφεληθούν περισσότερο από την εφαρμογή λίγου πάγου. Τυλίξτε μια πετσέτα γύρω από τη συσκευασία πάγου για να αποφύγετε την καταστροφή του δέρματός σας. Η λήψη ενός μη στεροειδούς αντιφλεγμονώδους φαρμάκου, όπως η ιβουπροφαΐνη, μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση από κάθε πόνο. Πίνετε ένα ποτό ενισχυμένο με ηλεκτρολύτες για να βοηθήσετε στην αφυδάτωση.

Σκέψεις

Οι μυϊκοί σπασμοί στο πόδι που δεν απομακρύνονται με μετρήσεις αυτοΐασης μπορεί να υποδεικνύουν ένα σοβαρότερο πρόβλημα. Αν ο σπασμός δεν μειωθεί μετά από μια ώρα – ή αν είναι εξαιρετικά οδυνηρός – αναζητήστε άμεση ιατρική φροντίδα. Οι σπασμοί των ποδιών που εμφανίζονται επανειλημμένα μετά το τρέξιμο, παρά τη λήψη προληπτικών μέτρων, μπορεί να υποδηλώνουν υποκείμενη ιατρική διαταραχή, όπως ανεπάρκεια μετάλλων ή διαταραχή των νεύρων. Συμβουλευτείτε έναν γιατρό σε αυτή την περίπτωση.

Πηγή : livestrong.com

 

 

Χάρτης Γυμναστηρίων

Gimnastirio.gr

Receive the latest news

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Gimnastirio.gr | Copyright 2021 by Master Digital