Ξεχάστε τη ζούμπα, το πιλάτες και το spinning γιατί η μόδα της άσκησης προστάζει άλλου είδους γυμναστική για το νέο έτος που έρχεται.

Και πριν ξεκινήσετε να αγανακτείτε και να ξεφυσάτε από απόγνωση, ας ξεκαθαρίσουμε τι είναι τάση στη γυμναστική. Η τάση αυτή λοιπόν, ορίζεται ως μια γενική ανάπτυξη (πάνω από κάποιο χρονικό διάστημα ) ή η αλλαγή σε μια κατάσταση ή στον τρόπο που οι άνθρωποι συμπεριφέρονται, ενώ μια μανία  ορίζεται ως μια «μόδα που έχει ληφθεί με μεγάλο ενθουσιασμό για ένα σύντομο χρονικό διάστημα». Αυτή είναι η ειδοποιός διαφορά μεταξύ όλων όσων υπόσχονται κάθε χρόνο τα γυμναστήρια και της Παγκόσμιας Έρευνας για τις νέες τάσεις στο fitness, που για όγδοη χρονιά διεξήγαγε το ACSM, δηλαδή το American College of Sports Medicine.
Τι άλλαξε από πέρυσι, ποια άσκηση είναι in και ποια αποτελεί παρελθόν λοιπόν;

1. Στην κορυφή της λίστας για πρώτη φορά βρίσκεται το HIIT, δηλαδή η άσκηση υψηλής έντασης με προπονητικά διαλείμματα. Με απλά λόγια η άσκηση που περιλαμβάνει σύντομες εκρήξεις δραστηριότητας, οι οποίες ακολουθούνται από μια σύντομη περίοδο ανάπαυσης. Αυτά τα προγράμματα εκτελούνται συνήθως σε λιγότερο από 30 λεπτά, ενώ ένα από αυτά είναι το CrossFit

2. Προπόνηση με το σωματικό βάρος. Αυτή είναι η πρώτη εμφάνιση αυτής της τάσης στην έρευνα και αφορά σε ασκήσεις με βάρη, όπου χρησιμοποιείται ο ελάχιστος εξοπλισμός. Αυτό και μόνο κάνει τη συγκεκριμένη τάση ιδιαίτερα προσιτή.  Δεν περιορίζεται μόνο στα push-ups και τους κοιλιακούς, αλλά στην ουσία η τάση αυτή επιτρέπει στους ανθρώπους να επιστρέψουν «πίσω στα βασικά» της άσκησης.

3. Οι εκπαιδευμένοι και έμπειροι επαγγελματίες του fitness είναι αυτοί που θα έχουν το πάνω χέρι για το 2014. Λόγω του μεγάλου αριθμού των οργανισμών που προσφέρουν πιστοποιήσεις φυσικής κατάστασης, είναι σημαντικό οι καταναλωτές να επιλέγουν επαγγελματίες, που έχουν πιστοποιηθεί μέσω των ειδικών προγραμμάτων πιστοποίησης.

4. Η προπόνηση ενδυνάμωσης παραμένει κεντρική εικόνα για γυμναστήρια και πελάτες. Ενσωματώνοντας τη συγκεκριμένη προπόνηση σε ένα πλήρες πρόγραμμα σωματικής δραστηριότητας για όλα τα επίπεδα και στα δύο φύλα, η τάση την ενδυνάμωσης παραμένει μία από τις κορυφαίες της λίστας για το 2014. Στα επιμέρους βασικά στοιχεία είναι η αερόβια άσκηση και η ευελιξία.

5. Η άσκηση και απώλεια βάρους. Εκτός από τη διατροφή, η άσκηση είναι ένα βασικό συστατικό για ένα κατάλληλο πρόγραμμα απώλειας βάρους. Η υγεία και η καλή φυσική κατάσταση, που παρέχουν τα προγράμματα απώλειας βάρους ενσωματώνουν όλο και περισσότερο την τακτική άσκηση και τον περιορισμό των θερμίδων για καλύτερο έλεγχο του βάρους.

6. Personal Training. Η εκπαίδευση και η κατάρτιση ενός επαγγελματία προσωπικού γυμναστή είναι μία από τις τάσεις που θα επικρατήσει μέσα στο 2014 και όχι άδικα, καθώς ένας ειδικευμένος γυμναστής μπορεί να υποδείξει τον σωστό και υγιεινό τρόπο εκγύμνασης.

7. Προγράμματα γυμναστικής για ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας. Πολλοί επαγγελματίες υγείας και φυσικής κατάστασης αφιερώνουν πλέον ειδικά σχεδιασμένα προγράμματα για κάθε ηλικία ξεχωριστά. Μία από τις επικρατούσες τάσεις του 2014 είναι και τα προγράμματα για αθλητές μεγαλύτερης ηλικίας.

8. Η λειτουργική προπόνηση είναι μια τάση, που αποσκοπεί στη χρήση της ενδυνάμωσης για να βελτιωθεί η ισορροπία και η ευεξία στην καθημερινή ζωή. Πρόκειται για ειδικά προγράμματα γυμναστικής για ενήλικες μικρότερης αλλά και μεγαλύτερης ηλικίας.

9. Ομάδα Personal Training. Σε δύσκολες οικονομικές περιόδους, πολλοί προσωπικοί γυμναστές προσφέρουν περισσότερες επιλογές για την προπόνηση μίας ομάδας. Η ανάθεση δύο ή τριών ατόμων σε έναν προσωπικό εκπαιδευτή είναι όχι μόνο πιο επικεντρωμένη στις ανάγκες του κάθε ατόμου αλλά και σαφώς πιο οικονομική.

10. Η γιόγκα παραμένει στη λίστα με τις τάσεις της άσκησης, μία τάση που έχει γίνει ανάγκη για πολλούς. Με βάση την αρχαία παράδοση, η γιόγκα, χρησιμοποιεί μια σειρά από συγκεκριμένες σωματικές στάσεις, ενισχύοντας την υγεία και τη χαλάρωση. Βέβαια στα ατού της γιόγκα περιλαμβάνονται και οι διάφορες παραλλαγές της όπως οι: yogalates, bikram, ashtanga, aerial yoga, sivananda κ.λπ

πηγή: clickatlife.gr

Διάβασε Επίσης