Οι γιατροί και οι διατροφολόγοι ακούνε συχνά αυτή τη δικαιολογία:” Κάνω δίαιτα τόσο καιρό, αλλά δεν μπορώ να χάσω βάρος’‘. Για πολλούς ανθρώπους το να χάσουν βάρος αποτελεί μάταιη προσπάθεια, ανεξάρτητα από το πόσο σκληρά φαίνεται ότι προσπαθούν. Τίποτα δεν αλλάζει στο σώμα τους και αυτό μπορεί να οφείλεται σε πολλούς λόγους, κάποιοι από τους οποίους είναι και ιατρικοί. Τι συμβαίνει άραγε? Το να αναγνωρίσεις το πρόβλημα και τους λόγους που δεν μπορείς να χάσεις βάρος, είναι και αυτό μέρος της λύσης.

1.Τρως ενώ δεν πεινάς πραγματικά

Πιθανώς τρως λόγω βαρεμάρας, άγχους ή συναισθηματικής πίεσης. Αν χρειάζεσαι λιγότερο από 20 λεπτά για να καταναλώσεις ένα γεύμα, το μυαλό σου δεν είναι ακόμα σε θέση να δώσει  το σήμα του κορεσμού. Πιθανόν επίσης να τρως απερίσκεπτα όσο βλέπεις τηλεόραση, διαβάζεις ή χαζεύεις στο internet. Επομένως αν τρως όταν δεν πεινάς πραγματικά, είναι δύσκολο να χάσεις και βάρος.

2.Νομίζεις ότι τρως υγιεινά

Πολλοί  νομίζουν ότι με το να καταναλώνουν τροφές χαμηλές σε θερμίδες θα επιτύχουν απώλεια βάρους. Συνήθως, τα γεύματα τους δεν περιέχουν καθόλου θρεπτικά συστατικά. Το να καταναλώνεις τροφές επεξεργασμένες ή τροφές που περιέχουν ενισχυτικά γεύσης δεν σε βοηθάει πουθενά στο στόχο σου. Θα πρέπει να περιορίσεις τις επεξεργασμένες τροφές στο καθημερινό σου διαιτολόγιο και να εντάξεις τροφές πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά. Για παράδειγμα, ακόμα και το ψωμί και τα δημητριακά αποτελούν επεξεργασμένη τροφή. (επεξεργασμένη τροφή είναι αυτή που δεν τη βρίσκεις στη φύση στη μορφή που την καταναλώνεις)

3.Παίρνεις στην πραγματικότητα περισσότερες θερμίδες απ’ όσες συνειδητοποιείς

Τα διάφορα ροφήματα που καταναλώνεις στη διάρκεια της μέρας μπορεί να κρύβουν στην πραγματικότητα περισσότερες θερμίδες απ’ όσες φαντάζεσαι. Αν δεν δώσεις προσοχή στις θερμίδες και στο μέγεθος των μερίδων, μπορείς πολύ εύκολα να φας παραπάνω απ’ όσο έχεις ανάγκη. Τα γεύματα στα εστιατόρια και κυρίως σε fast food συχνά περιέχουν πολύ περισσότερες θερμίδες απ’ όσες πιστεύεις. Αν δεν συνειδητοποιήσεις πόσες θερμίδες καταναλώνεις στην πραγματικότητα, δεν θα χάσεις εύκολα βάρος.

4. Παίρνεις πολύ λίγες θερμίδες

Οι άνθρωποι πολλές φορές στην προσπάθειά τους για γρήγορη απώλεια βάρους περιορίζουν τις καθημερινές θερμίδες που παίρνουν σε πολύ χαμηλά επίπεδα πιστεύοντας ότι έτσι θα επιταχύνουν τη διαδικασία. Δυστυχώς αυτό προκαλεί μείωση του μεταβολισμού του σώματος και το ωθεί να κρατάει το λίπος που πιστεύει ότι θα χρειαστεί στο μέλλον. Ο στόχος σου θα πρέπει να είναι να καταναλώσεις όσο περισσότερες θερμίδες μπορείς ώστε να χάσεις βάρος.

5.Δεν είσαι συνεπής

Πόσες φορές γυμνάστηκες αυτή τη βδομάδα? Πόσες φορές την προηγούμενη? Ταιριάζουν οι δύο αυτοί αριθμοί? Αν όχι τότε έχεις πρόβλημα συνέπειας. Ενώ μπορεί η άσκηση να είναι σίγουρα καλύτερη απ’ την καθόλου άσκηση δεν μπορείς να περιμένεις να κάνεις πρόοδο στο γυμναστήριο αν δεν γυμνάζεσαι σε τακτική βάση. Η συνέπεια είναι το κλειδί στην απώλεια βάρους και στη διατήρηση της φυσικής κατάστασης. Πρέπει να φτιάξεις μία ρουτίνα και να παρεκκλίνεις σπάνια από αυτή.

6. Ψάχνεις συνέχεια δικαιολογίες

Πολλοί οι λόγοι που θα προτάξει κάποιος και δεν του επιτρέπουν να χάσει βάρος. Δεν έχει χρόνο για να γυμνάζεται, ήδη ξυπνάει απ τις 4 το πρωί, έχει 10 παιδιά, έχει υποθυρεοειδισμό, έχει κακή κληρονομικότητα. Μήπως ακούγονται όλα αυτά σαν εσένα? Ενώ κάποιοι από αυτούς τους λόγους μπορεί όντως να έχουν βάση, ο κυριότερος λόγος που δεν βλέπεις βελτίωση του σώματος και του βάρους σου είναι ότι δεν κάνεις τη σωστή διατροφή και τη γυμναστική μία απ τις προτεραιότητες στη ζωή σου. Σταμάτα να εφευρίσκεις δικαιολογίες ότι δεν μπορείς και ξεκίνα να βρίσκεις λόγους που θα έπρεπε.

7. Είσαι ανυπόμονος

Μην είσαι ανυπόμονος. Συνήθως το επιπλέον βάρος που έχεις  αποκτήσει δεν ήρθε σε ένα βράδυ, αλλά είναι αποτέλεσμα μηνών και χρόνων και ενός γενικότερου ανθυγιεινού τρόπου ζωής. Γι’ αυτό να βάζεις εφικτούς και ρεαλιστικούς στόχους στην απώλεια βάρους, μην παρασύρεσαι και ενθουσιάζεσαι από δίαιτες express  και κυρίως να στοχεύεις στη μείωση του λίπους. Με αυτό τον τρόπο τα κιλά που θα χάσεις δεν θα τα πάρεις αμέσως μόλις σταματήσεις τη δίαιτα.

8.Σου λείπει το κίνητρο

Μισείς να γυμνάζεσαι, μισείς να κάνεις δίαιτα, δεν χάνεις βάρος και τα κίνητρα που έχεις είναι ανύπαρκτα. Ένα από τους βασικότερους λόγους για την έλλειψη κινήτρων είναι ή έλλειψη αποτελέσματος είτε τώρα είτε κάποια χρονική στιγμή στο παρελθόν. Πιθανότατα να δοκίμασες τη δίαιτα και τη γυμναστική στο παρελθόν, αλλά τα αποτελέσματα σου να μην ήταν αξιομνημόνευτα ούτε αυτό που περίμενες. Πώς όμως θα αποκτήσεις κίνητρο?

Καταρχήν ξεφορτώσου τη ζυγαριά σου. Μην βασίζεις την πρόοδό σου μόνο στο βάρος γιατί πολύ πιθανό να απογοητευτείς. Προσπάθησε να μετράς την πρόοδό σου κάνοντας λιπομέτρηση ή με το να τραβάς φωτογραφίες του σώματος σου. Κάνεις πρόοδο ακόμα κι αν η ζυγαριά σου δεν δείχνει το ίδιο. Παρακολουθώντας με τέτοιους τρόπους την πρόοδό σου, θα βλέπεις ότι οι κόποι σου αποδίδουν και αυτό θα σου δίνει επιπλέον κίνητρο για να συνεχίσεις.

9.Δεν ξεκουράζεσαι αρκετά

H ξεκούραση και η αποκατάσταση είναι παράγοντες που πολύ συχνά παραβλέπονται από ένα διατροφικό πλάνο που στοχεύει στην απώλεια βάρους. Πολλοί που ξεκινάνε δίαιτα πέφτουν απότομα με τα μούτρα σε επίπονα και εξαντλητικά προγράμματα γυμναστικής που σε συνδυασμό με έναν κουραστικό και αγχωτικό τρόπο ζωής μπορεί να καθυστερήσει την πρόοδό τους για απώλεια βάρους για μέρες ή εβδομάδες. Αν αποφάσισες να σηκωθείς απ’ τον καναπέ και να ξεκινήσεις ένα πρόγραμμα άσκησης και διατροφής θα πρέπει να δώσεις στο σώμα σου το χρόνο να προσαρμοστεί. Μην το φέρνεις στο όρια του καθημερινά και φρόντισε να ξεκουράζεσαι επαρκώς.

10.Παραλείπεις το πρωινό και γεύματα μες στη μέρα

Εκτός από το ότι σου δίνει ενέργεια όλη τη μέρα, ένα καλό πρωινό κρατάει την αίσθηση της πείνας κατά τις πρωινές ώρες σε χαμηλά επίπεδα και αυξάνει το μεταβολισμό σου. Το πρωινό και τα χαμηλά σε θερμίδες σνακ κατά τη διάρκεια της μέρας σε αποτρέπουν από το να νιώσεις υπερβολική πείνα που με τη σειρά της μπορεί να σε παρασύρει σε υπερβολική κατανάλωση φαγητού αργότερα. Αν κάνεις το εαυτό σου να ”λιμοκτονεί” μέχρι το μεσημεριανό και το βραδινό, είναι πιθανότερο να φας τελικά πολύ περισσότερο.

11.Δεν κάνεις αερόβια άσκηση

Η αερόβια άσκηση είναι ο βασικός τρόπος για να χάσεις βάρος. Οι υγιείς ενήλικες θα πρέπει να κάνουν μες στη μέρα τουλάχιστον μισή ώρα μέτριας προς υψηλής έντασης αερόβια άσκηση. Αν και το σώμα σου καθημερινά, για να επιτελέσει τις βασικές του λειτουργίες καταναλώνει κάποιες θερμίδες, παρόλα αυτά αν δεν κάψεις επιπλέον θερμίδες με καρδιαγγειακές προπονήσεις, είναι πολύ δύσκολο να χάσεις βάρος, αφού το σώμα σου αρχίζει να προσαρμόζεται στη μειωμένη πρόσληψη θερμίδων εφόσον κάνεις και δίαιτα.

12.Δεν χτίζεις μυϊκή μάζα

Οι μυς καίνε πιο αποτελεσματικά περισσότερες θερμίδες. Όσο χάνεις βάρος από μία δίαιτα και από αύξηση της αερόβιας δραστηριότητάς σου, η απώλεια βάρους επιβραδύνεται και τελικά κάποια στιγμή σταματάει. Πρέπει να αλλάξεις τη σύσταση του σώματος σου με προπονήσεις με βάρη και αντιστάσεις, ώστε να χτίσεις μυϊκή μάζα και να κρατήσεις την προσπάθεια για απώλεια βάρους καρποφόρα.

13.Έχεις κατακράτηση υγρών

Συχνά το σώμα κατακρατάει υγρά με αποτέλεσμα να δημιουργείται το λεγόμενο οίδημα. Πιθανές αιτίες για τη δημιουργία οιδήματος είναι  το πολύ αλάτι που μπορεί να περιλαμβάνει κάποιος στη διατροφή του, κάποια φαρμακευτική αγωγή που ακολουθεί ή κάποια ασθένεια στα νεφρά ή το συκώτι., βλάβη στο λεμφικό σύστημα, βλάβη στις φλέβες, προβλήματα των γυναικών στον εμμηνορροϊκό τους κύκλο, εγκυμοσύνη ή διάφορες διακυμάνσεις στα επίπεδα των ορμονών.

14. Υπολειτουργία του θυρεοειδούς

Ο υποθυρεοειδισμός  ή ένας θυρεοειδής σε υπολειτουργία μπορεί να αποτρέψουν την απώλεια βάρους, ενώ αντίθετα να ευνοήσουν την πρόσληψή του. Συνήθως διαγιγνώσκεται σε άτομα κοντά στις ηλικίες των 40 και 50. Άλλα συνηθισμένα συμπτώματα περιλαμβάνουν προβλήματα στο δέρμα ή στα μαλλιά, προβλήματα κόπωσης, διαταραχές στην περίοδο των γυναικών, πόνο στις αρθρώσεις, αδυναμία στους μυς και αυξημένη ευαισθησία στο κρύο.

15.Ορμονικές διακυμάνσεις και προβλήματα

Όταν οι ορμόνες που είναι υπεύθυνες για τον έλεγχο του βάρους δεν είναι σε ισορροπία, δεν θα μπορέσεις να χάσεις βάρος. Μία σειρά πραγμάτων μπορούν να επηρεάσουν τα επίπεδα των ορμονών όπως ιατρικοί λόγοι, εγκυμοσύνη, φαρμακευτική αγωγή καθώς και η ηλικία κάποιου. Ανωμαλίες στην περίοδο των γυναικών, προβλήματα στο δέρμα και στα μαλλιά, ακμή και αδικαιολόγητη αύξηση βάρους υποδεικνύουν συνήθως ορμονικά προβλήματα.

16.Τρως φαγητά που το πεπτικό σου σύστημα δεν μπορεί να αντέξει

Το σώμα σου επίσης μπορεί να μην αντέχει συγκεκριμένα φαγητά. Αν και οι αντιδράσεις του σώματος σε τέτοιου είδους τροφές μπορεί να μην είναι τόσο σοβαρές όσο σε μία αλλεργία, μερικές τροφές μπορεί να προκαλέσουν στον οργανισμό σου κατακράτηση υγρών, να επηρεάσουν το πεπτικό σου σύστημα ή τα επίπεδα ενέργειας σου και εν μέρει να επηρεάσουν και την προσπάθεια για απώλεια βάρους σε κάποιους ανθρώπους. Δυσκολία στη χώνεψη είναι ένα δείγμα του πιθανού προβλήματος. Η δυσανεξία σε συγκεκριμένες τροφές είναι ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζει το 10% περίπου των ενηλίκων.

17. Πρόσληψη συγκεκριμένων φαρμάκων ή συμπληρωμάτων διατροφής

Η πρόσληψη βάρους ή η αδυναμία στην απώλεια βάρους είναι κάποιες φορές παρενέργειες κάποιων φαρμάκων ή συμπληρωμάτων διατροφής. Άλλες παρενέργειες, όπως οίδημα, αυξημένη όρεξη, ορμονικές διακυμάνσεις είναι επίσης στο παιχνίδι. Στεροειδή, συγκεκριμένα αντικαταθλιπτικά και αντισυλληπτικά είναι γνωστά για τις παρενέργειές τους στην απώλεια βάρους.

 

ΠΗΓΗ: .fitnesspulse.gr

Διάβασε Επίσης