Η μέθοδος PILATES αναπτύχθηκε κατά την δεκαετία του ’20 από τον θρυλικό εκπαιδευτή και ιδρυτή του PILATES STUDIO, JOSEPH HUBERTUS PILATES.Είναι ένα σύστημα άσκησης που στρέφεται στη βελτίωση της ευελιξίας και της δύναμης για ολόκληρο το σώμα  χωρίς την οικοδόμηση όγκου.

H μέθοδος pilates είναι ένα μοναδικό σύνολο πάνω από 500 ασκήσεις οι οποίες έχουν σκοπό να προσφέρουν ενδυνάμωση, ελαστικότητα και σταθερότητα στο σώμα. Επηρεασμένος από Ανατολικούς και Δυτικούς τρόπους προσέγγισης της γύμνασης και βελτίωσης του ανθρώπινου σώματος στάθηκε ιδιαίτερα στην αισθητική άποψη και παιδεία των Αρχαίων Ελλήνων. Η μέθοδος του χαρακτηρίζεται  από μια ολιστική φιλοσοφία σχετικά με την υγεία ,την δράση, την ομορφιά της κίνησης και της φόρμας.

 Όπως ήταν αναμενόμενο μερικοί από τους πρώτους ανθρώπους που χρησιμοποίησαν την μέθοδο PILATES ήταν χορευτές χορογράφοι όπως MARTHA GRAHAM και GEORGE BALANCHINE, οι οποίοι  πρότειναν στους χορευτές τους την μέθοδο για απόκτηση δύναμης, ελαστικότητας και επανάκαμψης από τραυματισμούς.


Το σύστημα αυτό στηρίζεται στην ενδυνάμωση του POWERHOUSE ,το οποίο συμπεριλαμβάνει τη ζώνη των κοιλιακών μυών, της μέσης, των γοφών τα οποία μεταξύ τους δημιουργούν ένα δυνατό κεντράρισμα του σώματος και έτσι επιτρέπουν να κινείται με έλεγχο και ασφάλεια, αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την δημιουργία ενός ευέλικτου σώματος λεπτότερου και συνάμα δυνατότερου και σταθερότερου. Ειδικότερα όσον αφορά τον εξοπλισμό της μεθόδου, δημιουργήθηκε προκειμένου να γίνουν πιο άμεσα αντιληπτοί οι στόχοι κάθε άσκησης. Οι αντιστάσεις στα κομμάτια του εξοπλισμού προκύπτουν από την χρήση ελατηρίων και όχι βαρών, έτσι ώστε παράλληλα με την ενδυνάμωση να δουλεύουμε και την ελαστικότητα του μυοσκελετικού μας συστήματος.

 Η μέθοδος  αυτή μπορεί να λειτουργήσει στις απομονωμένες ομάδες μυών (όπως τους ώμους) ή μπορεί να λειτουργήσει στις σύνθετες ομάδες μυών(κοιλιά και πλάτη). Είναι μια διαφορετική άσκηση, λειτουργεί σε όλους τους μυς του σώματος  και βοηθά στην αποκατάσταση και την ανοικοδόμηση των μυϊκών ιστών που έχουν διαλυθεί λόγω πίεσης. Δεν είναι μια άσκηση αλλά μια σειρά ελεγχόμενων μετακινήσεων δεσμεύοντας το μυαλό και το σώμα για την εκτέλεση συγκεκριμένων ασκήσεων που εποπτεύονται από  εκπαιδευμένους δασκάλους.

 

 Η μέθοδος αυτή  μπορεί να είναι ένας αρχικός τρόπος βελτίωσης σώματος και πρόληψης τραυματισμών. Πρόσφατα ανακαλύφθηκε από τους φυσικοθεραπευτές, χειροπρακτικούς και ορθοπεδικούς όπου η μέθοδος ενσωματώνεται στην άσκηση αποκατάστασης  και σωματικά προγράμματα θεραπείας με σκοπό να επιτύχουν την αποκατάσταση του τραυματισμού μαλακών ιστών. Είναι η κατάλληλη μέθοδος  για ανθρώπους κάθε ηλικίας και φυσικής κατάστασης διότι είναι προσαρμόσιμη στις δυνατότητες τους χωρίς να χάνει τα οφέλη και την προσπάθεια που απαιτείται. Γι’ αυτό η μέθοδος είναι κατάλληλη για ανθρώπους που κάνουν καθιστική ζωή μέχρι και εξαιρετικά δραστήριους οπαδούς  της καλής φυσικής κατάστασης.

 


 

 

Διάβασε Επίσης