Ολοι προσπαθούμε να βρίσκουμε περισσότερους τρόπους προστασίας από τον κορωνοϊό με αντισηπτικά, συχνό πλύσιμο των χεριών κ.ά. Από την άλλη, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις των «γκουρού» που μιλούν για ενίσχυση του ανοσοποιητικού μέσω της σωστής διατροφής. Τι λένε γι’ αυτό οι ειδικοί;

Η υιοθέτηση ενός σωστά δομημένου διατροφικού πλάνου είναι σίγουρα ένας πολύ σημαντικός παράγοντας για να διατηρούμαστε υγιείς ωστόσο, όπως διαβάζουμε στον Business Insider, δεν υπάρχει κάποια δίαιτα ή διατροφή που -σύμφωνα με τους ειδικούς- αποδεδειγμένα μπορεί να αποτρέψει το να νοσήσει κάποιος από τον ιό ή να θεραπευτεί. Μπορεί λοιπόν η ισορροπημένη διατροφή να συμβάλλει στη συνολική διατήρηση της υγείας μας όμως δεν είναι επιβεβαιωμένο ότι θα λειτουργήσει ως ασπίδα κατά το κορωνοϊού σύμφωνα με την Δρ. Κάρολάιν Απόβιαν, διευθύντρια του Κέντρου Διατροφής και Σωματικού Βάρους του Ιατρικού Κέντρου της Βοστώνης.

Είναι γεγονός ότι η κακή διατροφή μπορεί να αποδυναμώσει την άμυνα του οργανισμού σε μολυσματικές ασθένειες -κάτι αποδεδειγμένο από πληθώρα ερευνών- όταν κάποιος ήδη νοσεί. Επίσης, το ανοσοποιητικό σύστημα διατηρείται σε καλή κατάσταση με την κατανάλωση τροφών που παρέχουν τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά στον οργανισμό, όπως ποικιλία φρούτων και λαχανικών, άπαχες πηγές πρωτεΐνης και ειδικότερα τροφές με βιταμίνη C, D και ψευδάργυρο, χωρίς να χρειάζεται υπερκατανάλωση των λεγόμενων υπερτροφών. Ωστόσο, υπάρχουν ελάχιστες αποδείξεις -προς το παρόν τουλάχιστον- ότι μεγάλες ποσότητες λαχανικών ή οποιασδήποτε «υγιεινής» τροφής αλλάζουν δραστικά την άμυνα του ανοσοποιητικού μας συστήματος. «Όταν εκτεθείς στον κορωνοϊό δεν έχει καμία απολύτως σημασία το πόσα πορτοκάλια έχεις καταναλώσει. Θα προσβληθείς», λέει η Απόβιαν. «Η σωστή διατροφή όμως μπορεί να ενισχύσει την ανάρρωση είτε από τον κορωνοϊό είτε από οποιαδήποτε ασθένεια. Το μόνο στο οποίο θα βοηθήσει η υγιεινή διατροφή και το να είναι κάποιος σε φόρμα είναι όταν νοσήσει να μην έχει πολύ σοβαρά συμπτώματα», συμπληρώνει.

«Επίσης, δεν υπάρχουν αποδείξεις ότι τα επεξεργασμένα τρόφιμα και η ζάχαρη μάς καθιστούν πιο επιρρεπείς στον κορωνοϊό. Σχετικές μελέτες αποδεικνύουν ότι η υπερφαγία ή η μεγάλη κατανάλωση τροφών ‘κενών θερμίδων’ (τροφές που περιέχουν ελάχιστα θρεπτικά συστατικά ή και καθόλου) έχουν αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία. Είναι γεγονός λοιπόν ότι αυτές οι τροφές, που συχνά περιέχουν και αρκετή ζάχαρη, συνδέονται με χρόνιες παθήσεις όπως διαβήτης τύπου 2 και διάφορες φλεγμονές που δημιουργούν στο σώμα επιπλέον στρες. Οπότε συνιστώ την αποφυγή κατανάλωσης επεξεργασμένων αλλά και τηγανητών όπως και πλούσιων σε κορεσμένα λιπαρά τροφίμων. Ωστόσο, στοιχεία που συνδέουν αυτού του τύπου τρόφιμα όπως ένα ντόνατ με την αύξηση του ρίσκου να προσβληθεί κάποιος από κορωνοϊό, δεν υφίστανται. Πρόκειται για μια μολυσματική ασθένεια και τα καλύτερα μέτρα πρόληψης είναι το πλύσιμο των χεριών και η αποφυγή επαφής με επιφάνειες που δεν έχουν απολυμανθεί.

Επίσης, δύο πράγματα που καλό είναι να αποφεύγονται είναι η κατανάλωση αλκοόλ και το κάπνισμα κυρίως επειδή ο κορωνοϊός προσβάλλει το αναπνευστικό και το κάπνισμα καταστρέφει τους πνεύμονες, γεγονός ακόμα πιο επικίνδυνο για τους καπνιστές. Η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων αλκοόλ μπορεί να περιορίσει σημαντικά την ικανότητα του σώματος να θεραπευτεί σύμφωνα με έρευνες. Αυτό βέβαια δεν ισχύει για ένα ποτήρι κρασί που μπορεί να πίνουμε περιστασιακά, αντιθέτως, λειτουργεί αγχολυτικά. Άλλες πολύ σημαντικές καθημερινές συνήθειες είναι ο επαρκής ύπνος, η διαχείριση του άγχους και η τακτική σωματική άσκηση, γιατί όλα επηρεάζουν συγκεντρωτικά στη διατήρηση της καλής κατάστασης του ανοσοποιητικού», συμπληρώνει η Απόβιαν ολοκληρώνοντας.