Ένα από τα Fitness Trend των τελευταίων ετών που είχε ραγδαία άνοδο και στη χώρα μας είναι το Pilates. Πρόκειται για μία μέθοδο εκγύμνασης που στοχεύει περισσότερο στη σωστή αναπνοή και την ενδυνάμωση της μέσης και των κοιλιακών μυών.

Ποια είναι όμως τα πράγματα που πρέπει να προσέξετε πριν ξεκινήσετε;

1. Δεν ξεκινάς τις ασκήσεις στο έδαφος

Πολλές βασικές κινήσεις είναι ίδιες στις ασκήσεις που γίνονται τόσο στα μηχανήματα όσο και στο δάπεδο. H διαφορά είναι ότι στα μηχανήματα, εάν είσαι αρχάριος, μπορείς πιο εύκολα να αντιληφθείς τις βασικές κινήσεις, αφού έχεις πάντα κάτι να σπρώξεις ή να τραβήξεις. Τα μηχανήματα περιέχουν ελατήρια διαφορετικής αντίστασης ανάλογα με τις απαιτήσεις της άσκησης και τις δυνατότητες του κάθε ασκούμενου.

Mπορείς, επίσης, να ελέγξεις τη στάση του κορμού σου και τη δύναμη που βάζεις. Aντίθετα, στο δάπεδο χρειάζεται περισσότερη πείρα για να γίνουν σωστά οι ασκήσεις. Έχε όμως υπόψη σου ότι και στο δάπεδο, όπως και στα μηχανήματα, υπάρχουν ασκήσεις που χωρίζονται σε τρία επίπεδα: βασικό, μέτριο και προχωρημένο.

2. Οποιαδήποτε διεύθυνση δημιουργεί διαφορετική αντοχή

Στην αρχή του μαθήματος, ο εκπαιδευτής θα εξηγήσει το πώς λειτουργεί το μηχάνημα και όλα τα διαφορετικά μέρη. Η προσθήκη ή η αφαίρεση των ελατηρίων καθιστά τις ασκήσεις περισσότερο ή λιγότερο δύσκολες. Aν και τα μηχανήματα pilates είναι απαιτητικά, το σώμα δεν καταπονείται, ενώ ταυτόχρονα γίνεται συνδυασμός του στρέτσινγκ με τη μυϊκή ενδυνάμωση.

3. Δεν είναι τόσο εύκολο όσο νομίζεις

Αυτό που το κάνει δύσκολο είναι ότι χρειάζεται να κρατάς ενεργοποιημένους τους κοιλιακούς σου, να αναπνέεις σωστά ενεργοποιώντας τους αναπνευστικούς μυς, να διατηρείς σε συμμετρική θέση όλο το σώμα και να εκτελείς ταυτόχρονα όποια άσκηση σου ζητηθεί.

Δείτε επίσης : Μα, πόσα Pilates υπάρχουν;

4. Είναι τέλειο και για αθλητές

Η μέθοδος Pilates περιλαμβάνει ασκήσεις για όλες τις μυικές ομάδες σε συνδυασμό πάντα με σωστή αναπνοή και ενεργοποίηση των κοιλιακών μυών κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Αν ασχολείσαι με κάποιο άθλημα το pilates βελτιώνει τις αθλητικές σου επιδόσεις και σε βοηθά να προλάβεις ή να αποκαταστήσεις τραυματισμούς. Επίσης, βοηθά στη συγκέντρωση και στη ρύθμιση της αναπνοής σου.

5. Χρειάζεσαι εφαρμοστά ρούχα

Το σώμα σου θα βρεθεί σε πολλές και διαφορετικές θέσεις, οπότε τα πιο χαλαρά ρούχα δεν είναι ιδανικά. Τα εφαρμοστά αλλά άνετα ρούχα επιτρέπουν στον εκπαιδευτή να εκτιμήσει τη στάση και την ευθυγράμμισή σου και να σε διορθώσει αλλά επιτρέπουν και σε σένα να συγκεντρωθείς στην άσκηση.

6. Δεν είναι όλοι οι δάσκαλοι εκπαιδευτές Pilates

Δεν προσφέρουν όλοι οι χώροι την αυθεντική μέθοδο Pilates. Γι΄ αυτό ζήτησε από τους δασκάλους να σε ενημερώσουν για τις σπουδές που έχουν ακολουθήσει, δες αν το πρόγραμμα είναι «βασισμένο» ή «εμπνευσμένο» από το Pilates και προτιμήστε τις εξειδικευμένες σχολές για Pilates, και όχι τα κέντρα με πολλά και διαφορετικά προγράμματα.