Οι ασκήσεις που περιλαμβάνει η λειτουργική προπόνηση γυμνάζουν τους μύες έτσι ώστε να σας βοηθήσουν στην καλύτερη και ομαλότερη καθημερινότητά σας.

Μάθετε περισσότερα για τις ασκήσεις αυτές και τι μπορούν να κάνουν για σας.

Ζείτε για να γυμνάζεστε; Εκτός κι αν είστε ένας ελίτ αθλητής, μάλλον απαντήσατε «όχι» στην ερώτηση. Οι περισσότεροι άνθρωποι, στην πραγματικότητα, θα έλεγαν ότι γυμνάζονται για να βελτιώσουν την ποιότητα της ζωής τους.

Και σε αυτό επικεντρώνεται η λειτουργική προπόνηση. Οι ασκήσεις λειτουργικής προπόνηση έχουν σχεδιαστεί για να εκπαιδεύουν και να αναπτύσσουν τους μύες σας ώστε να σας είναι ευκολότερη και ασφαλέστερη η εκτέλεση των καθημερινών σας δραστηριοτήτων, όπως η μεταφορά του ψωνίσματος ή παίζοντας ένα παιχνίδι μπάσκετ με τα παιδιά σας.

Τι είναι η Λειτουργική Προπόνηση;

Οι ασκήσεις λειτουργικής προπόνησης εκπαιδεύουν τους μύες για να συνεργάζονται μεταξύ τους και τους προετοιμάζουν για τις καθημερινές εργασίες προσομοιώνοντας κοινές κινήσεις που μπορεί κάνετε στο σπίτι, στη δουλειά, ή στο άθλημα σας.

Εκτός από την ταυτόχρονη χρήση διαφόρων μυών στο άνω και κάτω μέρος του σώματος, η λειτουργική προπόνηση δίνει επίσης έμφαση στην σταθερότητα του πυρήνα. Για παράδειγμα, ένα ημικάθισμα με κάμψη δικεφάλων είναι μια λειτουργική άσκηση, επειδή εκπαιδεύει τους μύες που χρησιμοποιούνται όταν σηκώνετε ένα αντικείμενο από το πάτωμα ή από ένα τραπέζι. Προπονώντας τους μύες σας να λειτουργούν με τον τρόπο τον οποίο λειτουργούν στις καθημερινές δραστηριότητες, θα προετοιμάσει το σώμα σας ώστε να αποδίδει καλά σε μια ποικιλία από κοινές καταστάσεις.

Οι ασκήσεις λειτουργικής προπόνησης μπορούν να γίνουν στο σπίτι ή στο γυμναστήριο. Γυμναστήρια μπορεί να προσφέρουν τάξεις λειτουργικής προπόνησης ή να την ενσωματώνουν σε boot camps ή άλλα είδη ομαδικής εκγύμνασης. Εργαλεία που συχνά χρησιμοποιούνται είναι μπάλες γυμναστικής, δράμια (kettlebells) και βάρη.

Ποια είναι τα οφέλη από την Λειτουργική Προπόνηση;

Οι λειτουργικές ασκήσεις έχουν την τάση να χρησιμοποιούν πολλές αρθρώσεις και μυϊκές ομάδες. Αντί, για παράδειγμα, να κινείτε μόνο τους αγκώνες, μια λειτουργική άσκηση θα μπορούσε να περιλαμβάνει τους αγκώνες, τους ώμους, την σπονδυλική στήλη, τα ισχία, τα γόνατα και τους αστράγαλους. Αυτό το είδος προπόνησης, εφόσον εκτελείτε σωστά, μπορεί να κάνει τις καθημερινές δραστηριότητες πιο εύκολες, μειώνοντας τον κίνδυνο τραυματισμού και βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής σας.

Δείτε επίσης : Ποια τα οφέλη από την λειτουργική προπόνηση

Παραδείγματα ασκήσεων Λειτουργικής Προπόνησης

Οι ασκήσεις λειτουργικής προπόνησης χρησιμοποιούν ταυτόχρονα πολλαπλές αρθρώσεις και μύες για να δουλέψουν όλο σας το σώμα. Παραδείγματα περιλαμβάνουν:

– Πολυκατευθυνόμενες προβολές
– Ημικαθίσματα με κάμψεις δικεφάλων
– Step-ups με βάρη

Οι πολυκατευθυνόμενες προβολές προετοιμάζουν το σώμα σας για κοινές δραστηριότητες, όπως το σκούπισμα με ηλεκτρική σκούπα ή την κηπουρική. Για να κάνετε μια προβολή, κρατήστε σταθερό το ένα πόδι και κάντε ένα βήμα με το άλλο πόδι – προς τα εμπρός, προς τα πίσω ή στο πλάι – μέχρι το γόνατο σας να σχηματίσει μία γωνία 90 μοιρών και το πάνω μέρος του ποδιού να είναι παράλληλο με το έδαφος.

Το ημικάθισμα με κάμψη δικεφάλων χρησιμοποιεί βάρη και μιμείται τη δράση της άρσης ενός καλαθιού πλυντηρίου ή ενός μικρού παιδιού από το έδαφος. Για να κάνετε ένα ημικάθισμα με κάμψη δικεφάλων, ξεκινάτε με τα πόδια σας στο άνοιγμα των ώμων, τη σπονδυλική στήλη ευθεία και σταθερό πυρήνα. Κρατώντας τα βαράκια στο πλευρό σας, κατεβείτε αργά λυγίζοντας τα ισχία, τα γόνατα και τους αστραγάλους μέχρι τα γόνατα σας να σχηματίσουν μια γωνιά 90 μοιρών. Καθώς επιστρέφετε αργά στην αρχική σας θέση, γυρίστε τις παλάμες σας προς το ταβάνι, λυγίστε τα χέρια σας και φέρτε τους αλτήρες προς τους ώμους σας προκαλώντας σύσπαση στους δικέφαλους.

Είναι οι ασκήσεις Λειτουργικής Προπόνησης κατάλληλες για όλους;

Αν είστε άνω των 40 ετών, δεν έχετε ασκηθεί για κάποιο χρονικό διάστημα ή έχετε προβλήματα υγείας, τότε καλά θα κάνετε να συμβουλευτείτε το γιατρό σας προτού ξεκινήσετε οποιοδήποτε νέο πρόγραμμα άσκησης. Το ίδιο θα πρέπει να κάνουν επίσης οι έγκυες γυναίκες.

Μια επίσης καλή ιδέα είναι να ξεκινήσετε με ασκήσεις οι οποίες χρησιμοποιούν για αντίσταση μόνο το σωματικό βάρος. Καθώς το επίπεδο της φυσικής σας κατάστασης θα αυξάνεται θα είστε έτοιμοι για περισσότερη αντίσταση (με τη μορφή βαρών), ή για εκτέλεση ασκήσεων στο νερό.

Η Λειτουργική Προπόνηση θα βελτιώσει τη καθημερινότητα σας

Καθώς ενσωματώνετε περισσότερες λειτουργικές ασκήσεις στο πρόγραμμα σας, θα δείτε βελτίωση στην ικανότητα σας να εκτελέσετε τις καθημερινές σας δραστηριότητες και, συνεπώς, την ποιότητα ζωή σας.

Πηγή