Είναι αλήθεια ότι ορισμένα τρόφιμα έχουν πολύ υψηλό θερμογόνο αποτέλεσμα βοηθώντας σας να καίγετε θερμίδες καθώς μασάτε, ενώ άλλα φαγητά περιέχουν συστατικά και ενώσεις που μπορεί να αναστείλουν τον μεταβολικό σας ρυθμό. Εάν σκοπός σας είναι να κάψετε το επιπλέον λίπος αποφεύγοντας συμπληρωματικές ουσίες δοκιμάστε τα πιο κάτω τρόφιμα τα οποία πρόκειται τροφοδοτήσουν τον μεταβολικό σας ρυθμό.

1. Προϊόντα Ολικής Αλέσεως
Το σώμα σας καίει δύο φορές περισσότερες θερμίδες διασπώντας πλήρη τρόφιμα (ειδικά τα πλούσια σε φυτικές ίνες) απ’ ότι επεξεργασμένα τρόφιμα. Εμπλουτίστε τη διατροφή σας με τρόφιμα όπως βρώμη και καστανό ρύζι.

2. Άπαχο κρέας
Η πρωτεΐνη έχει υψηλό θερμογόνο αποτέλεσμα: καίτε περίπου το 30% των θερμίδων που περιέχει το φαγητό κατά τη διάρκεια της πέψης. Έτσι, ένα στήθος κοτόπουλου 300 θερμίδων απαιτεί περίπου 90 θερμίδες για να διασπαστεί.

3. Γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλών λιπαρών
Πλούσια σε ασβέστιο και βιταμίνη D, αυτά τα προϊόντα αυτά (όπως το τυρί cottage) βοηθούν στη διατήρηση και ανάπτυξη της μυϊκής μάζας η οποία είναι απαραίτητη για τη διατήρηση ενός ισχυρού μεταβολισμού.

4. Πράσινο τσάι
Η κατανάλωση τεσσάρων φλιτζανιών πράσινου τσαγιού την ημέρα βοήθησε τους ανθρώπους να χάσουν περισσότερο από 3 κιλά σε οκτώ εβδομάδες, σύμφωνα με την αμερικανική εφημερίδα Journal of Clinical Nutrition. Ο λόγος στην EGCG, μια ένωση στο τσάι που επιταχύνει προσωρινά το μεταβολισμό μετά την κατανάλωση. Για να αυξήσετε την πρόσληψη σας, ετοιμάστε μια κανάτα πράσινου τσαγιού και διατηρήστε την στο ψυγείο.

5. Φακές
Ένα φλιτζάνι φακές αποτελεί το 35% των καθημερινών σας αναγκών σε σίδηρο, το οποίο χρησιμεύει αφού έως και 20% των ανθρώπων πάσχουν από ανεπάρκεια σιδήρου. Όταν είστε ελλιπής σε ένα θρεπτικό συστατικό, ο μεταβολισμός σας επιβραδύνεται επειδή το σώμα δεν παίρνει αυτό που χρειάζεται ώστε να λειτουργήσει αποτελεσματικά, λέει ο Tammy Lakatos Shames, RD, συν-συγγραφέας του The Secret to Skinny.

6. Καυτερές πιπεριές
Η καψαϊκίνη, η ένωση που δίνει στις πιπεριές την καυτερή τους γεύση, θερμαίνει το σώμα σας, βοηθώντας σας να καίτε επιπλέον θερμίδες. Μπορείτε να τις πάρετε καταναλώνοντας τες ωμές, μαγειρεμένες, αποξηραμένες ή σε σκόνη. Εάν αντέχετε τα καυτερά προσθέστε όσο το δυνατόν περισσότερες πιπεριές καγιέν στο φαγητό σας.