Με ποιους τρόπους το τρέξιμο μεγάλων αποστάσεων επηρεάζει και προστατεύει την υγεία μας;

Όταν ακούμε ή βλέπουμε κόσμο (επειδή τα social media πλέον αποτελούν ένα από τα μεγαλύτερα κίνητρα για γυμναστική) να τρέχουν, αλλά όχι για ένα απλό τρέξιμο, μερικές φορές νιώθουμε μπερδεμένοι. Σίγουρα, αναρωτιόμαστε, το να τρέχεις δεκάδες χιλιόμετρα μπορεί να θεωρηθεί υπερβολή, σωστά;

Όχι και τόσο, σύμφωνα με μερικές μελέτες… Το τρέξιμο μεγάλων αποστάσεων έχει πολλά οφέλη για τον οργανισμό μας, σωματικά και ψυχολογικά. Ας ρίξουμε μια πιο αναλυτική ματιά…

76 Προσφορές από το Gimnastirio.gr για περιορισμένο αριθμό για τα κορυφαία γυμναστήρια της πόλης. Συμπλήρωσε το τηλέφωνό σου και πάρε τον αποκλειστικό κωδικό με επιπλέον 10% έκπτωση ή καλέστε στο 210.300.87.37 για πληροφορίες. Οι παρακάτω προσφορές αποτελούν προωθητική ενέργεια του Gimnastirio.gr σε συνεργασία με τα γυμναστήρια! Δείτε όλες τις προσφορές που ισχύει η έκπτωση εδώ.
Please wait...
  • Δυναμώνει την καρδιά μας, με αποτέλεσμα να υπάρχει καλύτερη κυκλοφορία του αίματος και να λειτουργούν καλύτερα μύες και ζωτικά όργανα.
  • Οι μύες των ποδιών γυμνάζονται σε πολύ μεγάλο βαθμό, βοηθώντας μας να αντέχουμε περισσότερο την γυμναστική, και να προλάβουμε πιθανούς τραυματισμούς.
  • Ακόμα περισσότερη προφύλαξη από τραυματισμούς, καθώς δυναμώνουν τα οστά, οι αρθρώσεις και οι τένοντες.
  • Καθώς η κυκλοφορία του αίματος είναι καλύτερη, ο οργανισμός μας μπορεί να οξυγονώνεται καλύτερα. Με τον καιρό, αυτό σημαίνει πως η γυμναστική θα μας φαίνεται λιγότερο κουραστική.
  • Θα αρχίσουν σιγά-σίγα να σχηματίζονται περισσότερα τριχοειδή αγγεία, με αποτέλεσμα ακόμα καλύτερη μεταφορά του αίματος στους μύες. Αυτό σημαίνει πως θα έχουμε μεγαλύτερα αποθέματα ενέργειας.
  • Υπάρχει μεγαλύτερη συγκέντρωση βασικών αερόβιων ενζύμων, τα οποία αποδομούν τα “καύσιμα” σε αξιοποιήσιμες από τον οργανισμό μορφές ενέργειας.
  • Το τρέξιμο, επίσης, αυξάνει την παραγωγή μυοσφαιρίνης, με αποτέλεσμα ακόμα καλύτερα μεταφορά οξυγόνου στους μύες.
  • Το τρέξιμο, όπως ξέρουμε, είναι από τους καλύτερους συμμάχους μας στο αδυνάτισμα, αλλά και στο να διατηρήσουμε το νέο μας βάρος. Με το τρέξιμο μεγάλων αποστάσεων, ο οργανισμός μας αρχίζει να συνηθίζει στα νέα αυτά δεδομένα, μαθαίνοντας να αξιοποιεί τις θερμίδες που έχει αποθηκεύσει με τον καλύτερο τρόπο.
  • Κάτι που δεν αναφέρεται συχνά σχετικά με το τρέξιμο είναι πως μπορεί να κάνει τον εγκέφαλό μας πιο δυνατό. Επιπλέον, σύμφωνα με έρευνες, η γυμναστική έχει σχεδόν την ίδια επίδραση στην κατάθλιψη με φαρμακευτική αγωγή.

Πηγή: iatronet.gr