Οι διατάσεις αποτελούν απαραίτητο κομμάτι μιας προπόνησης για να γίνεται ολοκληρωμένα και σωστά. Αυτό είναι κάτι που πολλοί το γνωρίζουν αλλά λίγοι ξέρουν το γιατί. Εδώ θα σας παραθέσω μερικά από τα οφέλη των διατάσεων. Πριν όμως από αυτό να αναφέρω ότι υπάρχουν δύο είδη διατάσεων κι αυτά είναι:

Οι δυναμικές (βαλλιστικές), οι οποίες γίνονται με τις περιστροφικές, κάθετες ή οριζόντιες κινήσεις των άκρων ή άλλων τμημάτων του σώματος για να αυξήσουμε τη θερμοκρασία του σώματος και κυρίως στις αρθρώσεις.

Και υπάρχουν και οι στατικές διατάσεις, γνωστές σε όλους, οι οποίες με σταθερές κινήσεις επιμηκύνουν τους μυς για να μπορούν να αποδώσουν στις ασκήσεις κατά τη διάρκεια της προπόνησης. Πάμε να δούμε όμως πως μπορούν να βοηθήσουν σε αυτό.

Οι διατάσεις, κυρίως οι στατικές, βοηθούν στην επιμήκυνση του μυός. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μπορέσει ο μυς να έχει μεγαλύτερο εύρος κατά τη διάρκεια της συστολής του επάνω στην άσκηση και κατ’ επέκταση μεγαλύτερη και πιο ολοκληρωμένη σύσπαση.

Επίσης βοηθούν στην κυκλοφορία του αίματος. Οι μυς την ώρα της άσκησης αλλά και μετά από αυτήν,  χρειάζονται οξυγόνο. Το οξυγόνο μεταφέρεται στους μυς μέσα από το αίμα. Έτσι οι στατικές διατάσεις θα τροφοδοτήσουν εμμέσως τους μυς με οξυγόνο.

Οι δυναμικές και στατικές συνδυαστικά θα κάνουν τους μυς μας πιο εύκαμπτους. Αυτό αποτελεί έναν σημαντικό παράγοντα αποφυγής τραυματισμού. Πρέπει το σώμα μας να είναι πιο ευκίνητο και σε υψηλότερη θερμοκρασία από ότι φυσιολογικά, έτσι ώστε σε μια περίπλοκή ή δύσκολη άσκηση όπως οι άρσεις θανάτου, να έχει τη δυνατότητα ο μυς να διασταλεί χωρίς να περιορίζεται το μήκος του.

Τέλος να πούμε ότι μετά από κάθε προπόνηση οι μυς είναι τραυματισμένοι και μπορεί εύκολα κάποιος χωρίς τη σωστή τροφοδότηση τους από τη διατροφή να πάθει κάποιο τράβηγμα. Έτσι οι στατικές διατάσεις θα τεντώσουν τους μυς μας και θα μειώσουν την καταπόνηση που έχει επέλθει αλλά και τη συρρίκνωση τους μετά την άσκηση.

Γιώργος Ιορδάνου – Personal Trainer