Μία από τις βασικότερες ικανότητες του σώματος, είναι ότι μπορεί να προσαρμόζεται σε κάθε καινούργια «αποστολή», που του αναθέτουμε. Ουσιαστικά, αυτή η ικανότητα είναι που «εκμεταλλεύεται» η άσκηση, προκειμένου να πετύχει τα αποτελέσματά της.

Για παράδειγμα, έστω ότι μία γυναίκα, σε μία άσκηση στο γυμναστήριο μπορεί να σηκώσει 10 κιλά και να κάνει 10 επαναλήψεις. Το σώμα της, έχει προσαρμοστείστο να σηκώνει το συγκεκριμένο βάρος. Αν συνεχίσει να προπονείται με το συγκεκριμένο βάρος κάνοντας τις ίδιες επαναλήψεις, δεν θα υπάρξει επιπλέον βελτίωση και αποτέλεσμα.

 

Η γυναίκα αυτή, για να βελτιώσει τη δύναμή της, θα πρέπει να βάλει στο σώμα της μια καινούργια «αποστολή». Να σηκώσει, για παράδειγμα, 11 κιλά και να κάνει 10 επαναλήψεις. Την πρώτη φορά, θα δυσκολευτεί επειδή είναι κάτι καινούργιο για το σώμα της, στη συνέχεια όμως θα προσαρμοστεί, και έτσι θα πετύχει τα επιθυμητά αποτελέσματα.

 

Φυσικά η διαδικασία αυτή ισχύει για οποιονδήποτε στόχο στην άσκηση. Η βελτίωση της δύναμης, της αντοχής, της ευλυγισία, της αθλητικής απόδοσης σε κάποιο αγώνισμα, ακόμα και η βελτίωση της υγείας του ανθρώπου, βασίζεται στην παραπάνω προσπάθεια που πρέπει να καταβάλει το σώμα. Χωρίς επιπλέον προσπάθεια, δεν υπάρχει αποτέλεσμα.

 

Πηγή: ifitnessbook.com

Διάβασε Επίσης