Η αλήθεια είναι ότι για να δείτε αποτελέσματα από τη γυμναστική σας πρέπει να πιέσετε τον εαυτό σας και όταν νιώθετε πως έχετε φτάσει στα όριά σας, να τον πιέσετε κι άλλο, καθώς αυτό που κάνει τους μυς σας να πονάνε από το ζόρισμα, είναι αυτό που τους ενδυναμώνει εν τέλει και αυξάνει τις αντοχές τους.

Tο θέμα με τη γυμναστική, όμως, είναι πως, ενώ πρέπει να ζοριστείτε, δεν πρέπει να ζοριστείτε πέρα από τα ουσιαστικά σας όρια, αφού εκεί αρχίζει να γίνεται επικίνδυνη. Το θέμα είναι να γνωρίζετε τα όρια σας και τη διαφοροποίηση των ορίων που θα σας κάνουν καλύτερους και εκείνων που αν τα ξεπεράσετε θα προκαλέσετε ζημιά στον εαυτό σας.

Ακολουθούν 9 σημάδια, τα οποία δρουν προειδοποιητικά, ώστε να ρίξετε την ένταση των προπονήσεών σας.

Δύσπνοια

Η δυσκολία στην αναπνοή είναι κάτι το πολύ σύνηθες κατά τη διάρκεια της άσκησης. Αν, όμως, αυτό το λαχάνιασμα συνεχίζεται και όταν κάνετε το διάλειμμά σας, τότε ίσως θα πρέπει να ανησυχήσετε.
Η συνεχιζόμενη δυσκολία στην αναπνοή υπονοεί πως ζορίσατε παραπάνω τον εαυτό σας, ενώ αν συνοδεύεται και από άλλα συμπτώματα, όπως είναι το πρήξιμο των ποδιών, ο πυρετός, ο βήχας, οι ανατριχίλες και τα χείλη σας αρχίσουν να παίρνουν μια απόχρωση του μπλε, τότε καλό θα ήταν να συμβουλευτείτε το γιατρό σας άμεσα, καθώς είναι πιθανό, όλα αυτά να είναι οιωνοί εμφράγματος.

Βάρος στο στήθος

Ο πόνος στο στήθος κατά τη διάρκεια της άσκησης δεν είναι κάτι που θέλετε να παραβλέψετε. Το βάρος στο στήθος μπορεί να είναι σημάδι καρδιακής προσβολής, γι’ αυτό και χρίζει ανάλογης προσοχής. Ο,τιδήποτε θυμίζει κάψιμο, οξύ πόνο ή πόνο που επιμένει, καλό είναι να το αναφέρετε στο γιατρό σας.

Εμετός

Είναι προφανές πως ο εμετός, κατά τη διάρκεια ή μετά το πέρας της άσκησης δεν είναι καλό σημάδι. Δεν προκαλείται κάποια ζημιά στο σώμα, φυσικά, από τον εμετό, αλλά είναι μια ένδειξη να επανεξετάσετε την ένταση των ασκήσεων και το πόσο πολύ τελικά, πιέζετε τον εαυτό σας να τις φέρει εις πέρας.

Το αίσθημα της ναυτίας, κατά της διάρκεια της γυμναστικής, υποδηλώνει αφυδάτωση ή θερμοπληξία και καλό είναι να καθίσετε για λίγο σε ένα πιο δροσερό μέρος, πριν πιέσετε κι άλλο τον οργανισμό σας.

Πυρετός

Εάν είστε άρρωστος και τα συμπτώματα εντοπίζονται από το λαιμό και πάνω, τότε λίγο τρέξιμο θα σας κάνει μάλλον καλό. Εάν όμως, έχετε πυρετό, καλύτερα να μην ζορίσετε περισσότερο τον εαυτό σας. Η γυμναστική σε εμπύρετη κατάσταση μπορεί να προκαλέσει μεγάλη αύξηση της θερμοκρασίας του σώματος, αφυδάτωση ή ακόμα και ιογενή μυοκαρδίτιδα.

Πόνοι στις αρθρώσεις

Οι πόνοι στις αρθρώσεις είναι φυσιολογικό να συμβαίνουν, ειδικότερα αν είχατε καιρό να εξασκήσετε κάποιο είδος γυμναστικής. Εάν όμως οι πόνοι επιμένουν και μετά το πέρας των 30 λεπτών μετά τη γυμναστική και ακόμα χειρότερα, σας προκαλούν δυσκολία στις καθημερινές σας ενασχολήσεις, τότε είναι πιθανό να το παρακάνατε.

Μειωμένη απόδοση

Εάν γυμνάζεστε με συνέπεια και τακτικότητα, τότε θα πρέπει μετά από κάποιο χρονικό διάστημα να παρατηρήσετε βελτίωση στις αντοχές σας, ή έστω να παραμένουν στα ίδια επίπεδα.

Εάν εσείς, αντίθετα, παρατηρείτε πτώση στην ενεργητικότητα και τις δυνάμεις σας, τότε ίσως αυτό να σημαίνει ότι υπεβάλλετε και κουράζετε το σώμα σας περισσότερο από όσο πραγματικά αντέχει. Ρίξτε τους ρυθμούς, κάνετε ένα διάλειμμα και δώστε στο σώμα σας το χρόνο να συνέλθει και να ανακτήσει τις δυνάμεις του.

Πέφτει η ποιότητα

Την απόδοση στη γυμναστική τη φέρνει η ποιότητα των ασκήσεων και όχι τόσο η ποσότητα. Όταν αρχίζετε να χαλάτε την ποιότητα της άσκησης, αν και συνεχίζετε τις επαναλήψεις, εκτός του ότι δεν θα έχετε τα σωστά αποτελέσματα, αυτό δείχνει πως έχετε κουραστεί και καλό είναι να μη ζορίζετε τον εαυτό σας περαιτέρω, γιατί αυξάνονται οι πιθανότητες τραυματισμού.

Αδιαθεσία

Έαν αρχίσει να πέφτει η ποιότητα της γυμναστικής σας, τότε είναι πολύ πιθανό να έχει προηγηθεί η πτώση της διάθεσής σας. Αν και η φυσική άσκηση συχνά συνοδεύεται με πτώση του άγχους και των συμπτωμάτων μελαγχολίας, η υπερβολική άσκηση έχει τα αντίθετα αποτελέσματα. Δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο σε αθλητές που κάνουν πρωταθλητισμό να χάνουν τη διάθεση και το πάθος τους για το άθλημά τους.

Αλλαγές στον ύπνο

Στις περισσότερες των περιπτώσεων η γυμναστική βοηθάει στην ρύθμιση του ύπνου, αλλά στο άλλο άκρο, η υπερβολική άσκηση μπορεί να προκαλέσει αϋπνία ή πολύ ύπνο. Έρευνα που έγινε σε αθλητές του τρίαθλου, έδειξε πως όσοι ακολουθήσαν πιο σκληρό και εντατικό πρόγραμμα παρουσίασαν προβλήματα στον ύπνο τους, εν αντιθέσει με όσους τήρησαν ένα πιο φυσιολογικό ρυθμό προπονήσεων.

Πηγή: clickatlife.gr

Διάβασε Επίσης