Όλοι όσοι ασχολούμαστε με τη γυμναστική (κι ελπίζω) να είμαστε πολλοί έχουμε σκεφτεί κάποια στιγμή να τα παρατήσουμε. Προφανώς αυτή η σκέψη μπορεί να προέρχεται από το άγχος της δουλειάς ή την… τεμπελιά, ωστόσο πρέπει να την αποκλείσουμε αμέσως. Πρώτον γιατί ενδεχομένως να πρόκειται για μια στιγμιαία σκέψη και δεύτερον, επειδή η αποχή από την γυμναστική φέρνει γρήγορα αλλαγές στο σώμα μας.

Στις πρώτες 10 ημέρες: Ο εγκέφαλός σας θα αρχίσει να αλλάζει

Η σχέση γυμναστικής και καλύτερης εγκεφαλικής λειτουργίας είναι αποδεδειγμένη. Συνεπώς, ένα διάλειμμα από τη γυμναστική θα προκαλέσει αλλαγές. Μια μελέτη, στην οποία έμπειροι ποδηλάτες σταμάτησαν να ασκούνται για δέκα ημέρες και παρατηρήθηκε μειωμένη ροή αίματος στον ιππόκαμπο, την περιοχή του εγκεφάλου που σχετίζεται με τη μνήμη και τα αισθήματα. Δεν παρατηρήθηκαν, βέβαια, αλλαγές στις γνωστικές δεξιότητες.

Σε δύο εβδομάδες: Η αντοχή πέφτει κατακόρυφα

Το να ανέβουμε μερικές σκάλες μπορεί να φαίνεται ξαφνικά δύσκολη διαδικασία. Αυτό συμβαίνει επειδή η έλλειψη γυμναστικής μειώνει τα επίπεδα του οξυγόνου που μπορεί να αξιοποιήσει ο οργανισμός μας κατά 10%. Στον πρώτο μήνα, το ποσοστό πηγαίνει στο 15%, και στους τρεις μήνες στο 20%. Ακόμα και η λίγη γυμναστική μπορεί να βοηθήσει, βέβαια, συνεπώς βρείτε έστω και λίγο χρόνο μέσα στην ημέρα για να αυξήσετε τους παλμούς της καρδιάς σας. Επίσης, είναι πιθανό να παρατηρήσετε ότι η αρτηριακή σας πίεση είναι αυξημένη, όπως και τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα—που μπορεί να είναι μεγάλο πρόβλημα για άτομα που πάσχουν από διαβήτη ή υπέρταση.

Σε τέσσερις εβδομάδες: Η δύναμή σας θα φθίνει

Το μόνο αισιόδοξο σχετικά με αυτή την παρατήρηση είναι ότι η δύναμή μας φθίνει με πιο αργούς ρυθμούς από την αντοχή. Αυτό σημαίνει ότι αν επανέλθετε στο πρόγραμμα γυμναστικής σας σχετικά γρήγορα, η επαναπροσαρμογή δεν θα είναι τόσο δύσκολη.

Σε οκτώ εβδομάδες: Θα έχετε περισσότερο λίπος

Η αληθινή αλλαγή στο σώμα σας θα εμφανιστεί στις πρώτες έξι με οκτώ εβδομάδες—και επηρεάζει ακόμα και τους επαγγελματίες αθλητές. Παράλληλα με την αύξηση λίπους θα αρχίσετε να χάνετε μυϊκή μάζα.

Πάντως, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο να παρατάμε τη γυμναστική και να προγραμματίζουμε ορισμένες μέρες ξεκούρασης. Για παράδειγμα, στις περιόδους ξεκούρασης, φροντίζουμε να προσθέτουμε στην ημέρα μας έστω και λίγη χαλαρή γυμναστική. Το σημαντικό είναι να μην σταματήσετε για τα καλά, ώστε να μη δείτε το σώμα σας να γίνεται σιγά-σιγά αδύναμο.

Διάβασε Επίσης