Οι ασκήσεις με βάρη είναι μια παρεξηγημένη μορφή άσκησης για πολλούς, οι οποίοι προτιμούν την αερόβια άσκηση, τη Yoga κ.ά. Τα οφέλη από τα βάρη είναι αρκετά και παρακάτω σας παραθέτουμε 7 λόγους για να ενσωματώσετε τις ασκήσεις τους στο πρόγραμμά σας.

Θα χάσετε 40% περισσότερο λίπος

Αν νομίζατε ότι μόνο με την αερόβια θα κάψετε το ανεπιθύμητο λίπος, τότε μάλλον πρέπει να αναθεωρήσετε. Έρευνες έχουν δείξει ότι όσοι κάνουν βάρη χάνουν περισσότερα κιλά λίπους σε σχέση με εκείνους που κάνουν μόνο αερόβια προπόνηση. Οι τελευταίοι μάλιστα ενδέχεται να χάσουν και μυϊκή μάζα.

Θα καίτε περισσότερες θερμίδες

Τα βάρη αυξάνουν τον αριθμό των θερμίδων που «καίτε» ενώ… κάθεστε στον καναπέ του σπιτιού σας. Αυτό συμβαίνει γιατί μετά το τέλος κάθε προπόνησής σας με βάρη, οι μύες σας χρειάζονται ενέργεια για να «επισκευάζουν» τις μυϊκές ίνες που καταστράφηκαν, καταναλώνοντας έτσι θερμίδες. Επίσης, τα βάρη «καίνε» περισσότερες θερμίδες και κατά τη διάρκεια των ασκήσεων (περίπου 231 θερμίδες για μια κυκλική προπόνηση οκτώ λεπτών με έξι ασκήσεις). Για να κάψετε τις ίδιες θερμίδες με αερόβια, θα πρέπει να τρέξετε με 16 χλμ/ώρα για τον ίδιο χρόνο.

Θα βελτιώσετε τη σιλουέτα σας πιο γρήγορα

Ο όρος «καρδιοαναπνευστική άσκηση» ή “cardio” δεν αφορά μόνο την αερόβια άσκηση. Έρευνες έχουν δείξει ότι η κυκλική προπόνηση με βάρη αυξάνει την καρδιακή συχνότητα κατά 15 παλμούς ανά λεπτό περισσότερο συγκριτικά με το αν τρέχατε στο 60-70% της μέγιστης καρδιακής συχνότητας. Η κυκλική αυτή προπόνηση δυναμώνει τους μύες και παρέχει καρδιοαναπνευστικά οφέλη παρόμοια με εκείνα της αερόβιας άσκησης. Επομένως γλιτώνετε χρόνο χωρίς να υστερείτε σε αποτελέσματα.

Θα είστε πιο ευτυχισμένοι

Η γιόγκα δεν είναι η μοναδική λύση για να μπείτε σε κατάσταση… ζεν. Έρευνες έχουν δείξει ότι όσοι ασκούνταν με βάρη τρεις φορές την εβδομάδα, για έξι μήνες, βελτίωσαν σημαντικά τη διάθεσή τους και μείωσαν τα επίπεδα θυμού.

Θα έχετε πιο δυνατά οστά

Όσο μεγαλώνουμε, η οστική πυκνότητα μειώνεται – ιδιαίτερα στον γυναικείο πληθυσμό – αυξάνοντας κατακόρυφα τον κίνδυνο κατάγματος. Υπάρχουν όμως και καλά νέα: Η άσκηση με βάρη μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης οστεοπόρωσης στις γυναίκες και βοηθά σημαντικά στη διατήρηση υγιών επιπέδων οστικής πυκνότητας.

Η καρδιά σας θα είναι πιο υγιής

Ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μίτσιγκαν βρήκαν ότι όσοι ασκούνταν με βάρη για όλο το σώμα τρεις φορές την εβδομάδα για δύο μήνες μείωσαν κατά μέσο όρο την διαστολική τους πίεση (η «μικρή») κατά οκτώ μονάδες. Αυτό αρκεί για να μειώσει τον κίνδυνο εμφράγματος κατά 40%.

Θα γίνετε πιο έξυπνοι

Οι μύες δυναμώνουν το σώμα μας – αλλά και το μυαλό μας. Βραζιλιάνοι ερευνητές ανακάλυψαν ότι έξι μήνες προπόνησης με αντιστάσεις (βάρη, μηχανήματα κτλ.) βελτίωσαν σημαντικά τις γνωστικές λειτουργίες των ασκούμενων. Συγκεκριμένα, παρατηρήθηκε αύξηση στην μακροπρόθεσμη και βραχυπρόθεσμη μνήμη τους και την λεκτική συλλογιστική τους.

Διάβασε Επίσης