Σύμφωνα με τους ειδικούς, ο αριθμός των πρόωρων θανάτων που οφείλονται στην πλήρη έλλειψη άσκησης μπορεί να είναι ακόμα και διπλάσιος σε σχέση με αυτούς που οφείλονται στην παχυσαρκία. Αρκούν μόνο 20 (!) λεπτά την ημέρα για να μειωθεί αυτό το ποσοστό.

Τα υψηλά επίπεδα της αδράνειας θα μπορούσαν να είναι ο «ένοχος» που κρύβεται πίσω από εκατοντάδες χιλιάδες θανάτους κάθε χρόνο στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, ο αριθμός των πρόωρων θανάτων που οφείλονται στην πλήρη έλλειψη άσκησης μπορεί να είναι διπλάσιος σε σχέση με τον αντίστοιχο που οφείλεται στην παχυσαρκία. Στην πραγματικότητα βρισκόμαστε εμπρός σε μία αλυσίδα αλληλοεπηρεαζόμενων παραγόντων, καθώς η αδράνεια πολύ συχνά συνδέεται με την παχυσαρκία, η οποία με τη σειρά της έχει συσχετιστεί με τον αυξημένο κίνδυνο πρόωρου θανάτου, καθώς και με κινδύνους που αφορούν σε σοβαρές ασθένειες.

Αποκαλυπτικά είναι τα αποτελέσματα πρόσφατης μελέτης σύμφωνα με την οποία, η αδράνεια προκάλεσε περίπου 676.000 από τους 9,2 εκατομμύρια ετήσιους θανάτους στην Ευρώπη, ή το διπλάσιο των θανάτων που προκαλούνται από την παχυσαρκία. Ο συνδυασμός της παχυσαρκίας και της αδράνειας θα είναι τα επόμενα χρόνια θανατηφόρος, καθώς σύμφωνα με έρευνα του ΠΟΥ τα ποσοστά παχυσαρκίας σε όλη την Ευρώπη θα αυξηθούν κατακόρυφα. Στην Ιρλανδία, εννέα στους 10 άνδρες θα είναι υπέρβαροι μέχρι το 2030. Στην Ελλάδα, ο αριθμός των παχύσαρκων ατόμων θα διπλασιαστεί μέχρι το 2030 και θα φθάσει στο 40%, και το ίδιο θα ισχύει και για τους άνδρες στην Ισπανία. Στη Δημοκρατία της Τσεχίας, το 36% των ανδρών και το 37 % των γυναικών θα είναι παχύσαρκοι σε 15 χρόνια. Και φυσικά αν επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις θα αυξηθούν και οι πρόωροι θάνατοι αφού ένα άνθρωπος παχύσαρκος που δεν κάνει καθόλου σωματική άσκηση έχει εξαιρετικά υψηλές πιθανότητες πρόωρου θανάτου, αφού ο συνδυασμός αυτός οδηγεί σε διάφορες ασθένειες, όπως καρδιοπάθεια, διαβήτη και ορισμένες μορφές καρκίνου.

Και όμως, αρκούν ελάχιστα λεπτά καθημερινής ήπιας άσκησης για να κερδίσετε χρόνια ζωής και να αποφύγετε σοβαρές περιπέτειες με την υγεία. Ειδικοί μάλιστα υποστηρίζουν ότι γρήγορο περπάτημα για μόλις 20 λεπτά κάθε μέρα αρκεί για να μειωθεί ο κίνδυνος πρόωρου θανάτου.

Επομένως, το μήνυμα είναι ξεκάθαρο: Αν διαθέτετε λίγο χρόνο καθημερινά για σωματική δραστηριότητα θα μπορούσατε να έχετε σημαντικά οφέλη για την υγεία.

Διάβασε Επίσης