Το τένις αποκτά τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότερους θαυμαστές, ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι που στρέφονται σε αυτό το άθλημα, ακόμα και στην Ελλάδα. Η αντισφαίριση όμως, όπως και τα υπόλοιπα αθλήματα απαιτεί και κάποιες διατροφικές συνήθειες. Δείτε τις 7 αγαπημένες τροφές των αθλητών του τένις.

Τα  τελευταία χρόνια , όλο και περισσότεροι ενήλικες και παιδιά  έχουν αρχίσει να ασχολούνται με το άθλημα του tennis , τόσο ερασιτεχνικά, σε μικρά γήπεδα, όσο και σε αγωνιστικό επίπεδο, σε μεγάλους αθλητικούς ομίλους . Είτε προετοιμάζεσαι για μία τυπική προπόνηση , είτε για κάποιο σημαντικό αγώνα που έχεις να δώσεις , η υγιεινή διατροφή και ένα σωστά προετοιμασμένο σώμα μπορεί να σε φτάσει στα επίπεδα που εσύ επιθυμείς και έχεις βάλει ως στόχο. Το διατροφικό πλάνο του κάθε αθλητή ,ανεξαρτήτου επιπέδου θα πρέπει να γίνεται εξατομικευμένα λαμβάνοντας υπόψη  την ηλικία , το βάρος , το περιβάλλον , την ένταση της προπόνησης αλλά και την γενικότερη συχνότητα συμμετοχής του με το άθλημα.

Μία ισορροπημένη διατροφή θα πρέπει να παρέχει όλα εκείνα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά στον αθλητή όπως υδατάνθρακες, πρωτεΐνη, λίπη , μεταλλικά στοιχεία και βιταμίνες καθώς και τις απαραίτητες ποσότητες νερού , έτσι ώστε να υποστηρίξουν επιτυχώς το σώμα και τις λειτουργίες του , να αυξήσουν σταδιακά τον μεταβολισμό και να παρέχουν την απαιτούμενη ενέργεια  μίας προπόνησης ή ενός αγώνα.

Λαμβάνοντας μία σωστή διατροφή με ποικιλία ειδών , έχουμε ως αποτέλεσμα μία διατροφή και σε ποικιλία καλών θρεπτικών συστατικών. Ωστόσο όλοι έχουμε τις συγκεκριμένες διατροφικές μας συνήθειες που δυσκολευόμαστε να αλλάξουμε και τα αγαπημένα μας φαγητά , πράγμα που πολλές φορές μπορεί να μας κοστίσει στην σωστή ποιοτική και ποσοτική πρόσληψη απαραίτητων στοιχείων για το σώμα μας.

Ποιες και γιατί  είναι όμως οι αγαπημένες τροφές των αθλητών του τένις και ποια είναι τα επιμέρους οφέλη;

  1. Ζυμαρικά

Δεν είναι τυχαίο ότι πολλοί επαγγελματίες τενίστες που βρίσκονται στο υψηλότερο επίπεδο του αθλήματος προτιμούν τα ζυμαρικά , διαφόρων ειδών , ως το κύριο γεύμα τους πριν από κάποιο αγώνα ή πριν από υψηλής έντασης προπόνηση. Τελευταία οι υδατάνθρακες έχουν ενοχοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό , δίνοντας αποκλειστική προτεραιότητα στις πρωτεΐνες. Ένα τέτοιο γεγονός  μπορεί να θεωρηθεί εσφαλμένο καθώς οι υδατάνθρακες είναι αυτοί που θα διατηρήσουν και θα γεμίσουν τα ‘καύσιμα’ ενός αθλητή ανεξαρτήτου αθλήματος. Έτσι τα ζυμαρικά αποτελούν την κύρια πηγή υδατανθράκων ακόμα και σε αθλητές με δυσανεξία στη γλουτένη, καθώς υπάρχει πληθώρα ζυμαρικών που δεν την περιέχουν .

  1. Μπανάνα.

Μεταξύ των υπόλοιπων διαθέσιμων κοινών φρούτων , η μπανάνα περιέχει την υψηλότερη περιεκτικότητα σε κάλιο , πράγμα το οποίο την καθιστά αναντικατάστατη τροφή ειδικά κατά την διάρκεια ενός αγώνα. Πέρα από την ενέργεια που δίνει στον αθλητή , προλαμβάνει πιθανές κράμπες, βοηθά στην λειτουργία της καρδιάς και του νευρικού συστήματος. Τέλος είναι σύμμαχος ενάντια σε χρόνιες παθήσεις λόγω της περιεκτικότητας της  σε καροτενοειδή, αντιοξειδωτικά και βιταμίνη Α.

3.Τοματοχυμός.

Μετά από υψηλής έντασης προπόνηση η αγώνα οι αθλητές έχουν δαπανήσει μεταξύ άλλων και υψηλές ποσότητες σε νάτριο. Ο ιδανικός τρόπος ενυδάτωσης, σε περιπτώσεις αυξημένης εφίδρωσης, πέρα από το νερό είναι και ο τοματοχυμός. Περιέχει λίγους υδατάνθρακες και την απαραίτητη ποσότητα σε αλάτι που χρειάζεται το σώμα για να επανέλθει. Ιδανικά καταναλώνεται 40 με 50 λεπτά μετά την άσκηση καθώς η οξύτητα του δεν μας επιτρέπει να το πιούμε πριν ή και κατά την διάρκεια.

4.Γάλα (σοκολατούχο ή μη).

Οι υψηλές απαιτήσεις του αθλήματος απαιτούν και την απαραίτητη ενίσχυση του οργανισμού με πρωτεΐνη. Πολλές φορές το βεβαρυμμένο πρόγραμμα των αθλητών του tennis και η μικρή ανάπαυλα μεταξύ των αγώνων – προπονήσεων δεν τους επιτρέπει την γρήγορη επαναφορά . Το γάλα είναι ένας εύκολος τρόπος να καλύψουν τις πρωτεϊνικές τους ανάγκες που χρειάζονται για την σύνθεση των μυών.

5.Ενεργειακές μπάρες και gel.

Συνήθως οι αγώνες tennis διαρκούν κατά μέσο όρο από μιάμιση ώρα μέχρι και πέντε ώρες σε περιπτώσεις grand slam. Οι αθλητές έχουν χρόνο ανάπαυσης 90 δευτερόλεπτα μεταξύ των μονών game και 120 μεταξύ των set, πολύτιμος χρόνος ξεκούρασης συγκέντρωσης και ενυδάτωσης. Καταλαβαίνουμε ότι μέσα σ΄αυτό το μικρό χρόνο οι διατροφικές λύσεις που θα παρέχουν όλα τα σωστά θρεπτικά συστατικά στον αθλητή δεν είναι πολλές. Η απάντηση βρίσκεται στις ενεργειακές μπάρες και gel. Περιέχουν καλούς και εύπεπτους υδατάνθρακες σε μορφή μαλτοδεξτρίνης (σύμπλεγμα υδατανθράκων, που αποτελείται από πολυμερή γλυκόζης που προκύπτουν από την υδρόλυση του αμύλου.) , ηλεκτρολύτες και γενικά αποτελούν καλύτερη πηγή ,γρήγορης αναπλήρωσης ,ενέργειας από τα ενεργειακά ποτά.

6.Μέλι.

Σε πρόσφατη συνέντευξη ο Σέρβος πρωταθλητής και νούμερο 1 της παγκόσμιας κατάταξης  Novak Djokovic  είπε  ΄΄ καταναλώνω 2 κουταλιές την ημέρα μέλι της ποικιλίας manuka. Είναι ένα σκούρο στο χρώμα μέλι το οποίο προέρχεται από μέλισσες που έχουν τραφεί από το δέντρο manuka το οποίο ευημερεί στην Αυστραλία και τη Ν.Ζηλανδία΄΄. Είναι μια ποικιλία που έχει αποδειχθεί ότι περιέχει περισσότερες αντιβακτηριδιακές ιδιότητες απ’ ότι το κοινό μέλι. Αυτό που χρειάζονται οι αθλητές όσον αφορά τα επίπεδα ενέργειας, είναι συγκεκριμένα η φρουκτόζη δηλαδή η ‘καλή’ ζάχαρη που υπάρχει στα φρούτα , σε ορισμένα λαχανικά και φυσικά στο μέλι.

7.Σύνθετους υδατάνθρακες.

Οι υδατάνθρακες χωρίζονται στους απλούς («κακούς») και στους σύνθετους («καλούς») και ο διαχωρισμός οφείλεται στην χημική τους σύσταση και στον τρόπο με τον οποίο το σώμα μας τους επεξεργάζεται. Οι σύνθετοι υδατάνθρακες, όπως είναι η ολική άλεση και τα όσπρια, αποτελούνται από μεγαλύτερες αλυσίδες μορίων ζάχαρης, για τη διάλυση και επεξεργασία των οποίων το σώμα απαιτεί περισσότερο χρόνο. Συνεπώς, σε αυτή την περίπτωση το σώμα, λαμβάνει μια πιο ισορροπημένη ποσότητα ενέργειας. Έτσι λοιπόν μεταξύ των υπολοίπων αγαπημένες τροφές των αθλητών του tennis αποτελούν και τα φασόλια , το πλιγούρι και τα λαχανικά.

Διάβασε Επίσης