Για αρκετούς -λόγω της βεβαρημένης καθημερινότητας- είναι δύσκολο να βρεθεί έστω και μία ώρα για άσκηση στο γυμναστήριο ή τρέξιμο. Μπορούν όμως να κάνουν την καθημερινή τους άσκηση με μία υποτιμημένη μορφή, αυτή με το ανεβοκατέβασμα της σκάλας, που ωφελεί το σώμα μας.

Μπορεί να είναι δύσκολο να βρεθεί η ώρα για μια προπόνηση στο γυμναστήριο ή για τρέξιμο γύρω από το πάρκο. Αλλά ο καθένας μπορεί να ασκηθεί με ένα απλό και ρουτινιάρικο τρόπο. Πώς; Αποφεύγοντας τους ανελκυστήρες και τις κυλιόμενες κλίμακες και προτιμώντας να φτάνει στον προορισμό του χρησιμοποιώντας τις σκάλες όποτε είναι δυνατόν. Με λίγα λόγια να ανακαλύψει πάλι τα σκαλοπάτια και το ανεβοκατέβασμά τους.

Όσο και να φαίνεται υπερβολικό πρόκειται για μία υποτιμημένη από τους περισσότερους ήπια μορφή άσκησης.

Οι ειδικοί λένε ότι πολλές φορές έχει το ίδιο αποτέλεσμα με το τζόκινγκ. Μάλιστα έχουν υπολογίσει ότι αν στη διάρκεια της μέρας κάποιος ανέβει και κατέβει 400 σκαλιά είναι σαν να έχει κάνει τζόκινγκ για 15 λεπτά. Το ανέβασμα των σκαλιών αυξάνει την κυκλοφορία και την αντοχή και ενισχύει τους μύες στους γλουτούς και τους μηρούς.

Χρειάζεται όμως προσοχή γιατί ο στόχος των 400 σκαλοπατιών δεν θα πρέπει να υλοποιηθεί από την πρώτη μέρα. Δηλαδή, το διάστημα της προσαρμογής πρέπει -όπως και σε όλες τις άλλες μορφές άσκησης-να είναι σταδιακό. Καθημερινά θα πρέπει να ανεβάζετε τον πήχη των σκαλοπατιών. Κάποια στιγμή τα πόδια και οι πνεύμονές σας θα σας “πουν” ότι ήλθε η ώρα να ανεβείτε ακόμα περισσότερα σκαλοπάτια.

Οι ειδικοί μάλιστα λένε ότι αν ξεχάσετε το ασανσέρ και αρχίσετε να ανεβοκατεβαίνετε από τις σκάλες, μπορεί να σώσετε τη ζωή σας. Σε έρευνα που είχε γίνει στο παρελθόν διαπιστώθηκε ότι το ανεβοκατέβασμα των σκαλοπατιών κατά τη διάρκεια της ημέρας είχε ως αποτέλεσμα οι εθελοντές που χρησιμοποιήθηκαν, σε διάστημα μόλις 12 εβδομάδων είχαν βελτιώσει σημαντικά κρίσιμους δείκτες της υγείας τους.

Όπως προέκυψε, είχαν βελτιώσει τη φυσική τους κατάσταση, είχαν ελαττώσει το ποσοστό λίπους στο σώμα τους, είχαν μειώσει αισθητά την περίμετρο της μέση τους και είχαν μειώσει την η αρτηριακή τους πίεση. Όλα αυτά ισοδυναμούν με μείωση κατά 15% του κινδύνου πρόωρου θανάτου από οποιαδήποτε αιτία.

Σημειώνεται ότι όλοι οι εθελοντές έκαναν καθιστική ζωή: ασχολούνταν με οποιαδήποτε φυσική δραστηριότητα επί λιγότερο από 2 ώρες την εβδομάδα και ανέβαιναν με τα πόδια λιγότερες από 10 σκάλες την ημέρα.

Διάβασε Επίσης