Ένας βασικός προβληματισμός που απασχολεί το γυναικείο φύλο κάθε ηλικίας στην εποχή μας είναι το ερώτημα του: πως θα κάψουμε λίπος εύκολα και γρήγορα!!

Με βάση τα επιστημονικά δεδομένα οι άντρες έχουν την ικανότητα να καίνε πολύ πιο εύκολα λίπος από τις γυναίκες και αυτό οφείλεται στον καλύτερο μεταβολισμό που διαθέτουν. Όπως έχουμε πει και σε προηγούμενο άρθρο μας, ο βασικός μεταβολισμός είναι συνάρτηση της ηλικίας. Όσο μεγαλώνουμε ο μεταβολισμός μας μειώνεται. Μετά την ηλικία των 30 και ανά 10ετία έχουμε μείωση του βασικού μεταβολισμό κατά 5%. Στόχος μας είναι να τον κρατήσουμε όσο το δυνατόν σε υψηλότερα επίπεδα όσο αυξάνεται η ηλικία. Οι άντρες από την φύση τους είναι προικισμένοι με μεγαλύτερο ποσοστό μυϊκής μάζας συγκριτικά με τις γυναίκες. Μπορούν εύκολα και γρήγορα να καίνε λίπος. Πόσες φορές έχετε ακούσει το φίλο σας να λέει « πάχυνα, πρέπει να χάσω 5 κιλά, θα κόψω τις μπύρες!». Τώρα μπορείτε και εσείς να τα καταφέρετε όπως εκείνος. Με ποιόν τρόπο; Αρκεί να υιοθετήστε τα μυστικά της επιτυχίας του.
Όταν οι άντρες λένε «πάχυνα πρέπει να χάσω 5 κιλά θα κόψω τις μπύρες!» δυστυχώς είναι μια φριχτή αλήθεια. Μια μέρα χωρίς μπύρες και σουβλάκια την βραδιά του μουντιάλ και μπορεί εύκολα να χωρέσει στο παλιό του τζιν ενώ εμείς λιμοκτονούμε στη δίαιτα και το βράδυ τη βγάζουμε με ένα γιαουρτάκι αγελαδίτσα με 0% λιπαρά και πάλι δεν καταφέρνουμε να χάσουμε τα κιλά τόσο γρήγορα όσο αυτός.
Πάρτε το απόφαση …… οι άντρες χάνουν κιλά πιο εύκολα από εμάς. Το γεγονός ότι από τη φύση τους έχουν περισσότερη μυϊκή μάζα από τις γυναίκες (βλέπε μεταβολισμό) και είναι πιο εύσωμοι, αυτό τους βοηθάει να καίνε περισσότερες θερμίδες από τις γυναίκες. Επίσης οι ορμόνες τους δεν τρελαίνονται και δεν γίνονται αιτία για πρηξίματα και φουσκώματα λόγω της έμμηνου ρήσης. Έχουν λιγότερο σωματικό λίπος και βιολογικά δεν είναι τόσο επιρρεπείς στην εναποθέτηση του. Κόβουν για κάποιο διάστημα τις κακές συνήθειες (σουβλάκια, πίτσες, μπύρες και πετυχαίνουν απώλεια κιλών που εμείς ούτε στον ύπνο μας θα φανταζόμασταν. Στο γυμναστήριο σηκώνουν πάντα τα μεγαλύτερα κιλά ενώ εμείς τα μικρότερα (χρώματος ροζ) και γκρινιάζουμε και από πάνω ότι πιαστήκαμε.
Κυρίες μου όλο είναι θέμα τακτικής. Μπορεί εμείς να στερούμαστε από βιολογικά και ψυχικά τεχνάσματα και μπορεί οι άντρες να μας κερδίζουνε πάντα σε αυτόν τον τομέα όμως και εμείς μπορούμε να ακολουθήσουμε τα βήματα τους και να χάσουμε γρήγορα, εύκολα αλλά πάνω από όλα έξυπνα τα παραπανίσια κιλά.

1. Οι άντρες δεν ονειρεύονται γλυκά. Η παρασπονδία που θα σε παρηγορήσει είναι η σοκολάτα όταν γι΄ αυτόν θα είναι τα παιδάκια, η μπριζόλα, το μπιφτέκι. Εσύ παχαίνεις ενώ αυτός προσλαμβάνει πρωτεΐνες που τον χορταίνουν πιο εύκολα. Το μυστικό για απώλεια βάρους στις δίαιτες με χαμηλούς υδατάνθρακες είναι η πρόσληψη μεγαλύτερων ποσοτήτων πρωτεϊνών που και κορεσμό προκαλούν και αποτρέπουν από την πρόσληψη υπερβολικών ποσοτήτων φαγητού.

2. Δεν κατηγορούν τον εαυτό τους όταν κάνουν παρασπονδίες. Κάθε φορά που θα βρεθείτε σε μια δύσκολη θέση μετά από ένα καυγά για παράδειγμα η σοκολάτα ή ένα οποιοδήποτε γλυκό θα σας παρηγορήσει και πολλές φορές όχι μόνο ένα αλλά και δεύτερο και τρίτο και μετά κλασικά θα νιώθετε τύψεις και θα τα βάλλετε με τον εαυτό σας. Ο άντρας αντίθετα θα απολάμβανε το φαγητό του αλλά δεν θα παράγγελνε δεύτερη μερίδα.

3. Οι γυναίκες κάνουν το εξής λάθος. Όταν κάνουν δίαιτα κάνουν ακρότητες. Λένε «θα πρέπει να χάσω 10 κιλά» και αρχίζουν έναν αγώνα. Οι άντρες ξεκινάνε σιγά, χάνουν κάποια κιλά χωρίς να ζορίζονται ιδιαίτερα και χωρίς να βιάζονται.

4. Σημαντικός κανόνας στη γυμναστική είναι να προσπαθούμε να ξεπερνάμε τα όρια μας. Οι γυναίκες είναι καλές στις σύνθετες ασκήσεις, στις ασκήσεις ισορροπίας, ενδυνάμωσης, ευλυγισίας. Παρόλα αυτά θα πρέπει να ξεφύγουν από το σκεπτικό ότι τα μεγάλα βάρη θα τις φουσκώσουν και να αντιμετωπίσουν το πρόγραμμα άσκησης όπως οι άντρες (τέρμα τα ροζ βαράκια!!!). Όσο πιο πολλά κιλά σηκώνουμε, τόσο περισσότεροι μυς γυμνάζονται σε λιγότερο χρόνο. Μπορεί τα λίγα κιλά που σηκώνει μια γυναίκα να γραμμώνουν τα χέρια της, ωστόσο δεν είναι τόσο αποτελεσματικά στην απώλεια βάρους.

5. Οι άντρες δεν χρησιμοποιούν το φαγητό ως θεραπεία. Οι γυναίκες χαρακτηρίζονται συχνά από τα λεγόμενα « ψυχονευρωτικά τους!!!», έτσι έχουν διπλάσιες πιθανότητες από τους άντρες να τσιμπολογούνε λόγω κακής διάθεσης. Το χειρότερο είναι, όπως αναφέραμε και παραπάνω, ότι μετά από μια παρασπονδία οι γυναίκες νιώθουν ενοχή και καταφεύγουν στην παρηγοριά του γλυκού. Οι άντρες δεν σκέφτονται ότι θα βελτιώσουν την διάθεση τους πέφτοντας με τα μούτρα στο φαΐ ή τρώγοντας παγωτό με το μεγάλο κουτάλι μέσα από τη συσκευασία του και βλέποντας ταινίες στην τηλεόραση. Αντιθέτως για να ηρεμήσουν από το στρες και το άγχος της ημέρας θα βάλουν τα αθλητικά τους και θα πάνε με τους φίλους τους για ποδόσφαιρο και θα εκτονωθούν ενώ συγχρόνως θα καίνε και θερμίδες. Οι άντρες έχουν περισσότερες πιθανότητες να στραφούν σε μια σωματική δραστηριότητα για να εκτονώσουν τα αρνητικά τους συναισθήματα σε αντίθεση με τις γυναίκες που έχοντας την τάση να τα καταπίνουν πιο εύκολα όλα μαζί με ένα πακέτο μπισκότα «Παπαδοπούλου» με διπλή γέμιση σοκολάτας.

6. Οι γυναίκες έχουν την τάση να κάνουν ακραία πράγματα όσο αφορά τις διατροφικές τους συνήθειες και προκειμένου να φτάσουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, απαρνιούνται τα πάντα σε αντίθεση με τους άντρες που γενικότερα δεν απαρνιούνται πράγματα που τους αρέσουν αντιθέτως διαπραγματεύονται. Δεν θα απαρνηθούν ποτέ την πίτσα, ή τα σουβλάκια συνοδευόμενα από την μπύρα αλλά θα πουν: «σήμερα είναι ο τελικός του παγκοσμίου πρωταθλήματος του μπάσκετ» (με την Ελλάδα να διεκδικεί το κύπελλο!!!) «θα παραγγείλουμε πίτσα αλλά θα φάω μόνο 2 κομμάτια». Οι γυναίκες αντίθετα τα στερούνται όλα γι΄ αυτό το λόγο δεν μπορούν να έχουν διάρκεια στην προσπάθεια τους. Έρευνες έχουν δείξει πως τα άτομα που στερούνται φαγητό έχουν περισσότερες πιθανότητες να καταναλώνουν υπερβολικές ποσότητες φαγητού.

Προσπαθήστε να κάνετε μικρά γεύματα, αν το γλυκό είναι κάτι που δεν μπορείτε να το στερηθείτε απλά αντικαταστήσετε το με bars δημητριακών, σοκολάτα υγείας που έχει λιγότερες θερμίδες, φρέσκα φρούτα. Προσπαθήστε να βάζετε στόχους κοντινούς και εφικτούς, μην πείτε ότι πρέπει να χάσετε 5 κιλά, χάστε πρώτα τα 3 και επιβραβεύστε τον εαυτό σας για το κατόρθωμα αυτό. Γυμναστείτε πιο σκληρά, αφήστε τα μικρά κιλά και προσπαθήστε να σηκώνετε μεγαλύτερα κιλά, αν με λίγα κιλά φτάνετε άνετα τις 15 επαναλήψεις, πάρτε πιο μεγάλα κιλά και κάντε 10 επαναλήψεις, μην χρησιμοποιείτε το ασανσέρ, πηγαίνετε από τις σκάλες. Μην ξεσπάτε στο ψυγείο όταν έχετε νεύρα ή ο φίλος σας σας παράτησε για να βγει με τους φίλους του. Εκτονωθείτε αλλιώς, πάρτε και σεις την καλύτερη σας φίλη και πηγαίνετε στο γυμναστήριο ή μια βόλτα για περπάτημα στην παραλία. Μην δεσμεύεστε να τρώτε λιγότερο. Δέστε το σαν μια δουλειά που πρέπει να βγάλετε σε πέρας. Βάλτε deadline αλλά σε στόχους εφικτούς. Κάντε κάτι ευχάριστο για να απασχολείτε το μυαλό και τα χέρι α σας όσο βρίσκεστε στο σπίτι.

 

Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής

Ειρήνη Τουπογιάννη

STUDIO 53 ATHENS

12115851_10205707035501169_3883843545561266545_n

 

Διάβασε Επίσης