Μειώνεται στο μισό ο κίνδυνος καρδιακής ανεπάρκειας

Στο σπίτι, στο γραφείο, στο μετρό… όπου κι αν βρεθείτε, αν δείτε σκάλες μπροστά σας… ανεβείτε τις!

Σύμφωνα με μια σουηδική έρευνα, η μία ώρα άσκηση τη μέρα μειώνει τον κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας σχεδόν στο μισό.

Όσοι δε, κάνουν μέτριας έντασης ασκήσεις για πάνω από μία ώρα τη μέρα ή μισής ώρας έντονη γυμναστική, μπορούν να ρίξουν τον κίνδυνο έως και κατά 46%!

Τα ευρήματά τους δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό περιοδικό «Circulation: Heart».

Όπως προτείνουν, ο πιο εύκολος τρόπος για να γυμναστεί κανείς είναι να… ανεβοκατεβαίνει σκάλες αντί να παίρνει το ασανσέρ, να πηγαίνει για περπάτημα ή για ποδήλατο.

Η καρδιακή ανεπάρκεια δεν επιτρέπει τη σωστή κυκλοφορία του αίματος στο σώμα στην κατάλληλη πίεση, και συνήθως συμβαίνει επειδή ο μυς της καρδιάς είναι είτε αρκετά αδύναμος ή πολύ σφιχτός, για να λειτουργήσει σωστά.

Ο κίνδυνος θανάτου μέσα σε πέντε χρόνια από τη στιγμή της διάγνωσης κυμαίνεται ανάμεσα στο 30% με 50%.

Οι ερευνητές μελέτησαν τα δεδομένα 39.805 ανθρώπων ηλικίας 20 έως 90 ετών, οι οποίοι δεν είχαν προβλήματα υγείας, όταν ξεκίνησε η έρευνα, το 1997.

«Δε χρειάζεται να τρέχει κανείς σε μαραθώνιο, για να αποκομίσει τα οφέλη της σωματικής δραστηριότητας. Ακόμη και ήπιας έντασης γυμναστική, προσφέρει θετικές επιδράσεις στον οργανισμό. Η άσκηση μειώνει τους παράγοντες κινδύνου εμφάνισης καρδιακών παθήσεων, οι οποίοι με τη σειρά τους μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακής ανεπάρκειας και άλλων καρδιαγγειακών ασθενειών» ανέφερε ο επικεφαλής της μελέτης, Dr Kasper Andersen από το πανεπιστήμιο της Ουψάλα.

Πηγή: newsbeast.gr

Διάβασε Επίσης